Keskustelut Forums Sururyhmä Kun suru ei saa minussa lopullista sijaa.. Miksi en käsitä kuolemaa? Vastaa viestiketjuun: Kun suru ei saa minussa lopullista sijaa.. Miksi en käsitä kuolemaa?

#33521
hogan-67
Osallistuja

Anteeksi,tämä menee nyt ohi alkuperäisen aiheen.

Kun kerran kysytään.. Minulla oireet alkoi reilu vuosi sitten loppu kesällä, helmikuussa löytyi sitten paksusuolensyöpä. Etäpesäkkeet sekä maksassa että keuhkossa, oli aika karu diagnosi. Paksusuoli leikattiin helmikuussa, huhtikuussa alkoi sytostaatit, heinäkuussa leikattiin maksasta pala pois. Sytostaateilla keuhkon tumori katosi, eli mulla on menossa nyt sytostaateilla irrallisten syöpäsolujen tuhoaminen. Sairaslomalla ainakin helmikuun loppuun asti (sinne asti jo kirjoitettuna). On ollut rankkat hoidot, mutta mä kestän ne..:-) mun motto on ”tänään on mun loppuelämän ensimmäinen päivä ”. Yritän elää mahdollisimman normaalia elämää kaikesta huolimatta ja olla turhista valittamatta että läheisillä olisi helpompi olla mun seurassa… ihan aina en siihen pysty. Mulla oli aika vaiketa saada oikeaa diagnosia, lääkärit ei ottaneet vakavasti siihen asti kun suoli meni tukkoon.. no se johtu monesta asiasta, mutta yksi suurin oli kun olen alle viisikymppinen. Tähän syöpän sairastuneista 2/3 on täyttänyt jo 65 vuotta, tukos tuli lauantaina tähystys tehtiin vasta torstaina. Silloin selvsi mistä on kysymys, etäpesäkeet löyty leikkauksen yhteydessä. No nyt pitäisi olla vaikein jo takana, toivottavasti.