Keskustelut Forums Naisten syövät Kohturungon syöpä Vastaa viestiketjuun: Kohturungon syöpä

#34771
Karo2623
Osallistuja

Hei Helmiina!
Oletko jo saanut lopulliset patologin tulokset leikkauksen jälkeen. Toivon mukaan mitään ei löytynyt ja pääset pienillä jälkihoidoilla. Itse käyn 6 kertaa sytostaateissa ja eka kerta nyt ohi. Kokonainen työpäivä meni naistenklinikalla tiputuksessa maaten. Vatsansuojalääkkeet, kortisonit, pahoinvoinnin estolääkket ja sitten varsinaiset myrkyt. Koko ajan seurattiin vointia ja mahdollisia allergisia reaktiota. Samalla sitten listaa myös näistä todennäköisistä haittavaikutuksista joita tuleman pitää.
Kotin päästyäni minulla oli aivan uskomaton nälkä? Kysyivätkin etteikö siellä saanut mitään ruokaa koko päivänä. Lounaan olin jo syönyt ja yleensä se riittää minulle ihan hyvin. Seuraavana päivänä mentiin kaupoille ja kierrettiin kirppareita. Yöllä ei nukuttanut (kortisonin vaikutus) ja valvoin lähes koko yön. Otin niitä pahoinvointilääkkeitä vaikka mitään oireita ei ollut tullut. Päivällä jalkoja alkoi särkeä. Illalla paheni ja nukkumaanmennessä alkoi kramppaamaan. Särkylääkettä taas ja katkonaista unta. Seuraava päivä kuin humalassa olisi ollut (tosin ilman sitä positiivista fiilistä). Nukuin, valvoin, söin särkylääkkeitä. Kaikki ruoka maistui kitkerältä pahvilta. Mehuja, limppaa, vettä join ja sen verran ruisleipää ja turkkilaista jogurttia kun pystyin. Ja se ummetus joka näistä kuulemma tulee aina. Jätän kertomatta.
Neljän päivän päästä menin töihin mutta iltapäivällä tulin jo kotiin. Seuraavana päivänä meni jo 6 tuntia töissä. Siitä sitten jo normipäivät.
Lähes tarkalleen viikon päästä palasi ruokahalut ja olo alkoi olla lähes normaali. Nyt sitten nautitaan näistä kahdesta viikosta ennen seuraavaa koitosta.
Poikkeavaa on nyt että joka ilta alkaa paleltaa, nukkumaan menen kuuman suihkun jälkeen ja kaksi paksua täkkiä päällä. Aamuyöstä toisen voi poistaa. Jalkoja särkee edelleen ja kramppeja tulee ainakin iltaisin. Hiukset alkoivat lähteä lähes päivälleen sen 14 päivän kohdalla eka hoidosta. Päänahka oli kipeä ja hiuksia putoili joka puolelle niinpä sitten vedettiin koneella pois. Ei ollenkaan paha. Onnekseni olen pitänyt aikoinaan todella lyhyttä siilitukkaa vuosikaudet joten ei tämä nyt pahemmin siitä eroa. Peruukki on pakko panna töihin(yäk) mutta kotona voi olla ilman tai pipo päässä.
Parin päivän päästä sitten hoito jatkuu…
Cheeker ja Helmiina kertokaa kuulumisia kun jaksatte.