Keskustelut Forums Naisten syövät RINTASYÖPÄ Vastaa viestiketjuun: RINTASYÖPÄ

#34801
Maasturi
Osallistuja

Hei,
Olen 55-vuotias, kahden aikuisen lapsen äiti Uudeltamaalta. Sairastin 2009-2010 NonHodgkinin-taudin, joka onneksi varhain havaittuna ja kilttinä versiona saatiin hoidettua yhden pesäkkeen poistolla ja sytostaateilla n. 1/2 vuodessa. Helmikuussa sain siitä puhtaat paperit ja nyt Lokakuun lopulla seulonnassa löytyi rintasyöpä. Ensin näkyi vain yksi reilun sentin pesäke vasemassa rinnassa, mutta magneetissa tarkentui 1 kpl n.2 cm + 1 kpl 0,5 cm ja 1 kpl 0,6 cm, lisäksi kahdessa suurentuneessa kainalon imusolmukkeessa syöpäsoluja. Viime viikolla poistettiin vasen rinta ja kainalon imusolmukkeet + rasvakudosta. Lihakset ja hermot onneksi säilyivät. Tänään otettiin dreeni pois ja ylihuomenna pitäisi olla lääkärin tapaaminen, jossa kerrotaan jatkohoidoista. Yleensä kuulemma leikkauksen ja tapaamisen välillä on kaksi viikkoa, mutta yrittävän joulun takia nopeuttaa. Nyt jännitetään ehtiikö patologin lausunto ajoissa.
Olen voinut koko ajan hyvin ja ollut reippaalla mielellä. Kainalo jonkin verran turpoilee, mutta ahkeralla jumppaamisella olen toistaiseksi saanut nesteet lähtemään liikkeelle. Kävelylenkit tekevät myös hyvää, sekä mielelle, että imunesteiden kierrolle. Saa nähdä mitä tuo dreenin poisto nyt vaikuttaa.
Mukavaa Joulun odotusta teille kaikille. Ei aleta liikaa touhuamaan, eihän 🙂