Keskustelut Forums Naisten syövät Rintasyövän uusiminen… Vastaa viestiketjuun: Rintasyövän uusiminen…

#36831
miisu
Osallistuja

Hei kaikille rintasyöpää sairastaville.
Itsellä rintasyöpä leikattu jo vuonna 2002. Oikea rinta poistettiin kokonaan, sen jälkeen sytostaatit ja sädehoidot ja vielä tamoksifeenit viiden vuoden ajan. Viisi vuotta ns. tervettä aikaa. Sen jälkeen etäpesäke keuhkopussissa. Taas sytostaatteja, joilla etäpesäke kuriin. Jouduin kuitenkin syömään ns. hormoneihin vaikuttavia syöpälääkkeitä, koska rintasyöpäni hormoniperäinen. Puolitoista vuotta seurantaa ja sitten yhdessä kontrollissa tadaa.. syöpäläinen oli löytänyt tiensä maksaan. Ensin löytyi yksi etäpesäke ja vähän myöhemmin toinen.
On kokeiltu useampaa ”sytkyä”: Doksetakselia, Capesitabiinia (tabletit), yhden tabletti lääkkeen nimeä en enää edes muista. Eivät ole tehonneet.
Nyt on menossa FEC-hoidot. Kolmesti olen saanut ja ensi viikolla menen kontrolliin josko näistä olisi ollut apua. Jos on niin hoitoa jatketaan vielä kolme kertaa lisää. Sitten jatkosta ei ole vielä tietoa mutta hanskoja en ole vielä lyönyt tiskiin.

Hoitoja olen kyllä kestänyt ihan hyvin ja mielikin pysynyt positiivisen puolella. Hiuksen ovat lähteneet jo niin monta kertaa ettei minulle enää hiuksia juuri kasva. Mutta onhan peruukki keksitty.
Tällainen tarina minulla lyhyesti. Ei vaivuta synkkyyteen vaan odotellaan kevättä ja aurinkoa.