Keskustelut Forums Naisten syövät RINTASYÖPÄ Vastaa viestiketjuun: RINTASYÖPÄ

#37391
Niisku
Osallistuja

Minua kiinnostaisi tietää, kuinka monella rintasyöpää sairastavalla on ollut oireena valtava väsymys. Nimittäin olen rampannut lääkärissä kuukausia valittaen niin järkyttävää väsymystä, että se estää minua tekemästä jo normaaleja kotitöitä. Lääkärit ja ystävät ovat vain suositelleet enemmän liikuntaa ja terveellisempää ruokaa. Vaikka se syy, miksi en jaksanut enää ollenkaan harrastaa liikuntaa, oli juuri se valtava väsymys. Verikokeet olivat toki normaalit, joten konkreettisia todisteita minulla ei alkuun ollut siitä, että jotain olisi vinossa. No, rinnan iho alkoi kutiamaan ja tuntumaan erilaiselta, ja löysin rinnastani möykyn. Terveyskeskuslääkärin mielestä ei ollut möykky, eikä muutenkaan ollut huolestuttavan näköisiä muutoksia. Onneksi kuitenkin kirjoitti lähetteen mammografiaan – siellä ja ultrassa näkyi sitten selvä pahanlaatuinen kasvain ja leikkausta odottelen nyt. Mutta ihmettelen vain edelleen sitä, kun erikoislääkärikin sanoi, ettei väsymys ole rintasyövän oire…? Kun minulla on koko ajan ollut sellainen olo, että ei tämä väsymys ole normaalia, pakko jotain vakavaa olla takana, eikä mitään muuta ole löydetty kuin tämä rintasyöpä… Mietityttää vain se, että jos leikkauksesta selviänkin, niin paraneeko tämä väsymys sittenkään, jos se lääkärien mielestä ei voi olla rintasyöpään liittyvää…