Keskustelut Forums Naisten syövät RINTASYÖPÄ Vastaa viestiketjuun: RINTASYÖPÄ

#37921
Karviainen
Osallistuja

OuAn

Minäkin olen miettinyt noita ravintoasioita, koska triplanegatiivisen syövän sairastaneena tulee jäämään aika ”omilleen” sytojen jälkeen, minulle ei tule säteitäkään eikä siis lääkitystä turvaksi niin kuin hormonipositiivisille.

Taistelutahto-blogin linja on minulle liian rankka, raakaravinto tuntuu tosi kolkolta, elämä kun ei ole nyt muutenkaan kovin ratkiriemukasta 😉 mutta olen todella nyt panostanut kasvispitoiseen ruokavalioon, ja välttelen punaista lihaa. Kalaa syön myös pari kertaa viikossa. Olin ennen syöpää viinin lipittelijä viikonloppuisin, se on asia josta olen itseäni nyt syytellyt. Muita selkeitä riskitekijöitä ei ollut, olen normaalipainoinen ja liikuntaa harrastava, kolmea lasta imettänyt. Alkoholi tulee olemaan tulevaisuudessa mukana vain poikkeustilanteissa ja juhlahetkissä, jos silloinkaan.

Olen sauvakävellyt ja kävellyt jopa enemmän kuin aikaisemmin, lähes joka päivä ihan kunnon lenkkikin. Aurinko piristää! Salille en ole leikkauksen jälkeen mennyt. Toivon, että ravinnolla ja liikunnalla edistän mahdollisuuksiani selvitä tästä syövästä.

Missä vaiheessa sinun sytosi nyt ovat ja miten on mennyt? Minulla oli tällä viikolla toinen taxo. Eka satsi meni aivan hyvin, suurimmat oireet tulivat valkosoluntekijäpistoksesta, ja sitä joudun nytkin jatkamaan. Hiukset lähtevät nyt kovasti, jossain vaiheessa pään ajelu edessä. Se tuntuu nyt olevan suurin juttu, turhamaisuutta kai, mutta niin näkyvää. Peruukin hain, hyvin samanlaisen kampauksen kuin minulla on oikeastikin…kai toivon, että pystyn ”huijaamaan” ihmisiä. Rintaproteesia ei vielä ole, leikattu puoli kerää edelleen nestettä, odottelen sen asettumista. Ja pumpulitissi on toiminut oikein hyvin, olen pieni B-kuppi.

Aurinkoisia päiviä kaikille!