Keskustelut Forums Krooninen syöpä Iloista kevättä Vastaa viestiketjuun: Iloista kevättä

#38981
Minttu-Marjaana
Osallistuja

Hei

Miisu toivon sinulle onnea seuraavaan kontrolliin, että lääkkeet olisi purreet toivotusti!

Minä sain ikäviä uutisia, tablettilääkkeet eivät olleet purreet toivotusti. Syöpä levinnyt myös toiseen keuhkoon, mutta onneksi ei muualle elimistöön. Nyt vaan sitten paluu sytostaattihoitoon viikko-Taxolin muodossa – onko kellään omakohtaista kokemusta sivuvaikutuksista? Ohessa annetaan neljää eri lääkettä, että kestää tiputuksen paremmin (muistaakseni tablettina pahoinvointi- ja antihistamiinilääke ja infuusiona kortisoni ja vatsansuojalääke). Peruukkia sitten sovittelemaan ensi viikolla. Aiemmat sytostaatit eivät vieneet hiuksia. No eiköhän siitäkin selvitä, jos tällä sais lisäkuukausia.

Jotenkin oudon rauhallinen olo, ikäänkuin vain kuullostelisi ajatuksiaan … Alkoholi ei tunnu minulle olevan ratkaisu ja vatsaakin pitää suojella, kun hoidot on niin rankkoja. Tämäkin tie pitää kulkea. Läheiset auttavat vain olemalla läsnä. Mutta aika yksinhän sitä on näiden ajatusten kanssa. Tapahtuuko tämä oikeasti minulle, vaikka en ole edes tupakoinut?

Onneksi on kevät ja lämpö lisääntyy. Toivottavasti saisi nauttia vielä koko kesästä.