Keskustelut Forums Miesten syövät Eturauhassyöpä ja sen hoitokokemukset – Tapaus Lehtorinne Vastaa viestiketjuun: Eturauhassyöpä ja sen hoitokokemukset – Tapaus Lehtorinne

#39371
lumipallo
Osallistuja

Hei,

Tosi mielenkiintoista lukea toistenkin tapauksia. Olen itse se puoliso, nainen siis. Olemme seurustelemassa, emme asu yhdessä, asumme eri paikkakunnillakin ja nyt tuli robottileikkaus eteen. Siitä on nyt pian viisi viikkoa. Seksi on ollut todellinen liima suhteessamme ja tärkeä osa sitä. Luulimme lapsellisesti, että tässä vaiheessa jo alkaisi tapahtua etenkin, kun erektiohermot saatiin säilytetyksi. Mutta yhtään mitään ei vielä ole näkynyt. Tämä ahdistaa etenkin kumppaniani valtavasti, toki minuakin. Entä jos tila on lopullinen? Älkääkä ruvetko saarnaamaan, että eihän seksi ole kaikkea ja onhan seksiä ilman erektiotakin ja elämä on tärkein. On toki, joo, mutta ei sellaista, mitä meillä oli. Ja etenkin kumppanini jotenkin tiedostaa tämän todella ja on ahdistunut jo nyt, vaikka ollaan vasta alkuvaiheessa toipumisessa. Hän on aina ollut hurjan aktiivinen ja seksi on ollut aina hänelle todella tärkeää. Minä en häntä ole painostanut, olen ymmärtänyt ja yrittänyt enemmänkin unohtaa seksin hetkeksi. Vaan hän haluaa koko ajan jotenkin muuten hoitaa sen, peläten ehkä, että suhteemme kuihtuu tms. Ei auta, vaikka kuinka vakuutan, että minulle se ei ole koko elämä vaikka kyllä se minuakin mietityttää. Virtsaamisongelmia ei ole eikä tiputtelua ja se on tietysti hieno asia.

Vaan onko täällä ketään, jota nimenomaan se seksuaalisuuspuoli on ahdistanut, mitä se on tehnyt suhteellenne loppujenlopuksi? Ei auta kuin odotella, silitellä, ymmärtää ja hyväksyä.