Keskustelut Forums Krooninen syöpä Iloista kevättä Vastaa viestiketjuun: Iloista kevättä

#39431
Minttu-Marjaana
Osallistuja

Hei saman polun kulkijat *virtuaalihalaus*

Kangasalan ukko, tuo kertomasi kyllä vahvistaa ajatusta miten vahvojen lääkkeiden kanssa ollaan tekemisissä, ollaan aika veitsenterällä hyvän ja ei-toivotun vaikutuksen kanssa, lisäksi nuo allergiset reaktiot, ne kun voivat tulla saman aineen käytön yhteydessä myöhemminkin. Mutta onneksi tiputuspaikoissa on hoitokeinot näiden tilanteiden varalle, mutta eihän niitä ole ollenkaan kiva kokea. Mutta kun meillä ei ole paljon vaihtoehtoja…

Nyt on mulla eka paklitakseli-annos oheislääkkeineen saatu, tiputus kesti reilut 2,5 tuntia. Onneksi itse tiputus meni hyvin. Mutta loppupäivästä iski sellainen nälkäkuuri, että söin kaikkea mitä silmä näki ja mihin käsi yltti (kortisonivaikutusta varmaan), olin vielä kylässäkin, eipä noloa. Yleensä saan syömähimon poikki pesemällä hampaat aikaisin illasta, mutta nyt ei itsekontrolli pitänyt, piti vielä yksi banaani syödä hammaspesun jälkeen. Anteeksi heikko luonne. Paino silti pysynyt aika samana syksystä lähtien, n 69-70 kg.

Kortisoni myös virkisti illasta ja menin nukkumaan vasta lähemmäs klo 23, neljä tuntia sain unta, sitten heräsin etovaan oloon, johon otin pahoinvointilääkkeen. Mutta nukkumisesta ei tullut enää mitään, pyörimistä 3 tuntia. Sinänsä erilaista, koska normaalisti nukun hyvin reilut 9 tuntia.

Peruukkiostoksillakin kävin, oli kyllä hienoja vaihtoehtoja tarjolla. Monia hyvin erilaisiakin kokeilin, mutta lopulta tuntui ettei haluakaan ulkonäköään liikaa muuttaa, mutta oli kiva kokeilla. Eli valitsin aika omien hiuksieni näköisen peruukin, ehkä vähän paremmin muotoiltu kyllä. Mutta eiköhän noita huiveja ja ohuita myssyjä tule kotona enempi käytettyä, mutta jos ihmisten ilmoille uskaltautuu niin eihän sitä halua muita pelotella. Miisu onko sulla kokemuksia peruukin suhteen?

Joiden ihmisten reaktiot/kysymykset taudin suhteen ovat kyllä yllättäneet, vähän on alkanut itseään suojella liialta ihmisvilinältä ja keskittyy läheisiin.

Taistelu tautia vastaan jatkuu – jostain tulee voimia. Aurinko paistaa, ja sekin nostaa mielialaa.