Keskustelut Forums Naisten syövät RINTASYÖPÄ Vastaa viestiketjuun: RINTASYÖPÄ

#41531
Sandra
Osallistuja

Moi Triankeli!

Vieläkö oli nestettä? Toivottavasti ainakin vähenemään päin! Ja toivottavasti sait myös vastauksia.
Tuo kirja on otettava käsittelyyn, nyt on ainakin aikaa lukea… 😀 On tämä välillä ollut odotteluakin, mutta ehkä minulla helpottaa se, että on poissa töistä, tavallaan kesälomalla nämä väliajat, kun ei tapahdu mitään. Näin ainakin itse yritän ajatella ja käyn välillä kaupoissa, kirppareilla, ulkona syömässä, jäätelöllä… Tai työpaikalla aamukahvilla! 😀 Minulla matkaa sairaalalle (ja työpaikalle, joka sijaitsee lähellä) tulee vain n. 35 km, mutta yleensä hiimailen sitten kaupungilla päivän, jos on käyntiä, harvoin viitsin ilman asiaa kaupungissa käydä. Aiemmin täältäkin käytiin hoidoissa Kuopiossa 150 km:n päässä, onneksi ei ole enää sitä riesaa!

Ensi tiistaina se sytostaattirumba sitten alkaa… Ensimmäiset kolme kertaa on sitä taxoterea kolmen viikon välein, siihen tukihoitona kortisoni allergiaoireiden ehkäisyyn ja pahoinvointilääkkeet tarvittaessa. Loput kolme oli joku kolmen myrkyn yhdistelmä, niiden nimiä en muista ja kun sytostaatit on ohi, suunnitellaan sädehoito. Luulisin, että tämä on aika tavallinen ”hoitopolku”. Ajattelin kokeilla sellaista hoitojen aikaista ”kylmäkypärää”, joka saattaa estää hiusten lähdön. Toki saan peruukin, jos tukka lähtee silti. Optimistina kutsuin sisarukset ja tyttären perheineen kesämökille grillaamaan juhannukseksi, tätä ehkä pitää tarkastella vielä loppuviikosta uudestaan… 😀

Hyvää kesän jatkoa ja juhannusta, toivottavasti on hyvät kelit! 🙂