Keskustelut Forums Naisten syövät RINTASYÖPÄ Vastaa viestiketjuun: RINTASYÖPÄ

#41601
Sandra
Osallistuja

Moi Triankeli,
Nytpä on eka hoitokerta ohi eikä ollut kovin kummoinen kokemus! 🙂

Minäkin olisin saanut siirtää sen Juhannuksen jälkeen, mutta ajattelin, että nyt mennään. Jos kaikki sujuu aikataulussa, niin 4. lokakuuta on viimeinen sytostaatti. Itse tiputus ei tuntunut sen kummemmalta kuin esim. keittosuolatiputus eikä mitään tuntemuksia tullut sen aikana. Kaksi ja puoli tuntia meni kaikkineen, ensin se kypärä ja kanyylin laitto ym., lääketiputus ja huuhtelu keittosuolalla n. tunnin ja sitten vielä kylmäkypärä tunnin hoidon päätyttyä. Sillä aikaa kävin aulassa kahvilla ja välipalalla, ne on järjestetty sinne potilaille maksutta. Hyvä olo jatkui edelleen, pyörähdin työpaikalla ja kaupassa ja kun oli kerrankin hyvä sää, kalttasin vielä pihan ruohonleikkurin kanssa! 😀

Toissayönä kortisoni ja varmaan vähän jännityskin vei yöunet, viime yönä nukutti hyvin, kun uneen pääsi. Vieläkään ei ihme oireita ole, vähän etoi ja yhden pahoinvointilääkkeen söin, syömään ja juomaan pystyy normaalisti. Tänään on ollut sellainen vähän levottoman väsynyt olo, joten olen ihan pikkuhommiin keskittynyt, ihan paikoillaan ei pysty olemaan. Saa nähdä, miten käy, kun kortisoni huomenna loppuu… 😀 Ja ehkä ensi viikko menee lepäillessä, jos ne veriarvot laskevat.

Samat ohjeet sairaiden välttelystä minäkin sain ja valitettavasti varmaan veljen ja tyttären perhe jää pois Juhannuksen vietosta, kun lapset ovat kipeinä. Siskon perhe tulee, jos minä olen kuosissa. Elelen sinkkuna ja olen muutenkin välillä vähän erakkoluonne, joten minua ei haittaa, jos saan välillä olla ihan keskenäni… Samoin kotihengetär on minusta aika kaukana, imuroin ja pölyt pyyhin sentään… 😀 Ja aurinkotuolin ja hyttysverhon hommasin, siinä sitten makoilen pihlajan alla, kun siltä tuntuu. 🙂

Toivottavasti sinullakin alkaa hoito sitten yhtä kivuttomasti, ainakin tämä eka kerta meni ihan huomaamatta! Toki varmaan niitä oireita tulee lisää, mutta jospa noilla pahoinvointi- ja särkylääkkeillä pärjäisi.

Hyvää Juhannusta, kerro sitten, kuinka ensimmäinen tiputus meni! 🙂