Keskustelut Forums Naisten syövät RINTASYÖPÄ Vastaa viestiketjuun: RINTASYÖPÄ

#41831
Sandra
Osallistuja

Moikka moi, Triankeli! Täällä tuulee niin, että tukka lähtee, sanan varsinaisessa merkityksessä… Tasan kaksi viikkoa ensimmäisestä hoidosta alkoi hiukset tippumaan kylmäkypärähoidosta huolimatta. Oli pieni shokki aluksi, mutta äkkiä sekin meni ohi.

Pahoin pelkään, että sinulle on mielenkiintoinen viikonloppu tulossa, niin ainakin minulle kävi… Neljäs ja viides päivä olivat pahimmat. Erehdyin juhannuksena saunomaan ja tuntui, että se laukaisi epämukavan olon, seuraavan yön vaelsin, kun ei pystynyt nukkumaan. Enkä enää pysty mökillä olemaan yötä, hajuaisti herkistyi niin, että mökin haju rupesi yököttämään.

Minulle kävi niin, että kun kortisonit ja Somac loppuivat, maha meni sekaisin ja rauhoittui oikeastaan vasta toisella viikolla, kun jouduin aloittamaan ihottuman vuoksi kortisonin ja histamiinin uudestaan, samalla otin myös Somacia. Aattelinkin kysyä, voisiko sitä syödä toiselle viikolle asti seuraavan kerran. Haju- ja etenkin makuaisti temppusivat pisimpään, maut palautuivat oikeaksi vasta tällä viikolla. Syö siinä sitten, kun et mausta huomaa, pureksitko styroksia vai leipää… Ja kahvi maistui korvavaikulle! 😀

Ensi viikolla olisi sitten toinen kerta taxoterea. Hoito siirtyi muutaman päivän, sillä syöpähoitaja kysyi ensimmäisen hoidon yhteydessä, olenko käynyt hammaslääkärissä. No en ollut, kun ei aiemmin ollut ollut puhetta, mutta onnistuin saamaan peruutusajan oman kunnan hammashoitoon viime viikolle. Hammaskuvista löytyi sitten pitkän ajan kuluessa kehittynyt tulehduspesäke vanhassa juurihoidetussa hampaassa, joka piti leikkauksella poistaa, melkein tunti siinä menikin. Kotikunnassa järjestivät minulle varta vasten pikaisesti poistoajan, siitä olen tosi kiitollinen! Syöpälääkäri meinasi ensin, että toinen hoito siirtyy viikolla, että ehtii toipua, itse yritin tinkiä sitä alkuperäiseen aikatauluun… 😀 Se olisi ollut turhan riskialtista, joten hoitoa siirrettiin ensi viikon tiistaista perjantaihin. Nyt sitten syön antibiootteja, ien onneksi paranee hyvin. Muuten on nyt jo ihan normiolo, hyvin jaksaa tehdä kotihommia ja vaikka käydä kaupungilla!

Luulen, että ainakin tuo kylpylähomma kannattaa tarkistaa hoitajalta… Mutta en kyllä itsekään aio neljän seinän sisällä olla, meinattiin seuraavan hoidon jälkeen lähteä kaverin kanssa ensin ulos syömään ja siitä iltatorin tapahtumia katsastelemaan, täällä on silloin viikonloppuna isommat festarit tulossa. Pitää hommata käsidesi käsilaukkuun, jos se siitä… 😀

Nautitaan kesästä sen minkä voidaan, vielä ne säätkin korjaantuu! 🙂