Keskustelut Forums Naisten syövät RINTASYÖPÄ Vastaa viestiketjuun: RINTASYÖPÄ

#41921
triankeli
Osallistuja

Hei Sandra!
Viikko takana ekasta doketakseli-tiputuksesta. Torstai ja perjantai meni makoillessa. Korvissa suhisi ja heikotti. Kivut kiertelivät paikasta toiseen ja suu tuli araksi. Lauantai oli jo helpompi päivä, mutta syöminen on hankalaa suuvaurioiden takia ja kaikki maistuu peeltä 🙁 En ottanut pahoinvointilääkkeitä, kun ajattelin, että ne on tarkoitettu vasta, jos alkaa oksettaa. Olisi ehkä ollut hyvä kokeilla, jos olisivat auttaneet tuohon heikkoon olemiseen. Kortisonit lopetin silloin pari päivää hoidosta kuten ohjeessa luki. Nekin olisi voineet helpottaa. Pitää ensi kerraksi kysellä tarkemmin noista lääkityksistä.
Nyt on sitten leikatun rinnan paikka ollut kipeä. Tuntuu kovalta kuin kivi. Ilmeisesti siinä ei ole nestettä enää. Sitä kävin 16 kertaa poistattamassa. Viime keskiviikkona ei tullut enää mitään. Huomenna ajattelin soittaa syöpähoitajalle ja kysyä johtuuko tuo rinnan kipeys ja kireys tuosta solusalpaajasta vai uutta kasvaintako se jo kehittää?
Minäkin käytin tuota jäähattua, mutta luultavasti tukka kuitenkin lähtee. Täytyy ensi viikon projektiksi ottaa selvittely noista peruukkeja myyvistä liikkeistä Oulussa. Ilmeisesti maksusitoumus ei riitä, vaan pitää osa panna omasta pussista. Aika hintavia ovat, kun netistä katsoo. Vaikka en halua kuin lyhyen, tumman mallin kuten omakin hius on. Mutta olisihan se hauskaa tyrmätä ihmisiä vaikka pitkätukkaisena blondina tai punapäänä. Miten asian nyt ottaa…
Minulle ei ole kukaan puhunut noista hammashoidoista. Vasta olen netistä lukenut, että hampaat olisi pitänyt hoidattaa ennen sytostaatteja. Viimeisestä hammaslääkärikäynnistä jo pari vuotta. Täällä maalla kun ei pääse kuin yksityiselle ja sinnekin pitkät jonot. Täytyy nyt katsoa ja kuullostella, miten tässä edetään. Ehkä pääsee kunnallisen hoitoon nyt, kun on tämä diagnoosi.
Hyvää jatkoa ja kerrohan, miten toinen kerta meni. Olen hengessä mukana !