Keskustelut Forums Sururyhmä Nimimerkki Cambrigde haussa Vastaa viestiketjuun: Nimimerkki Cambrigde haussa

#41991
Siipi maassa
Osallistuja

Moi Tulevaisuus.

Kiitos viestistäsi. Ikävä kuulla, että olet sairastunut syöpään. Se on muuten todella yleistä.

Miten itse jakselet?

Meidän suvussa nyt uusin tapaus on kälyn rintasyöpä, todettiin toukokuussa 2016. On ollut leikkauksessa ja parhaillaan käy sytoissa. Siis 49 v. Heillä on suvussa sitä ollut monella naisella, mm. anopilla ja anopin siskolla. Nyt käly pelkää, että hänen tyttärellä (ei vielä 12 v) on myös se geeni. Hän on nyt ainakin vuoden saikulla. Ensin saa sytoja ja sitten sädehoitoja. On se rankkaa. Tai siis nytten se liippaa lähelä, kun oman ikäisella sukulaisella on syöpä. Itse olen 46 v.

Mun äiteellähän oli kohtusyöpä, joten itse olen hieman miettinyt, että periytyykö se. Muistaakseni 50 % mahdollisuus siihen on. Lähinnä tällä hetkellä asia kiinnostaa ammatillisessa mielessä. Olen siis vanhustyössä työskentelevä lh ja olen hoitanut monia saattohoidossa olevia syöpäpotilaita. No mutta elämä toisaalta on. En oikeastaan jaksa pelätä etukäteen, koska periaatteessa kuka tahansa voi sairastua mihin tahansa koska tahansa. Eikä se välttämättä ole siis syöpä. Sitten kun lisätään vielä sattumat mukaan, niin johan on soppa. Paljon se on tuurista kiinni, että kuka saa ja mitä. Tällä hetkellä oma terveys suht hyvä, mitä nyt alaselkä vaivaa. Venäytin sen töissä. Onneksi hoidot ovat kehittyneet tosi paljon, että kuitenkin suurin osa paranee. Mutta eivät kaikki.

Jos haluat Tulevaisuus, niin voit mulle pistää yksityisviestiä. Juttelen mielelläni. Jaksamista vaan kaikille syöpää sairastaville ja läheisensä menettäneille.

T: Siipi maassa