Keskustelut Forums Naisten syövät RINTASYÖPÄ Vastaa viestiketjuun: RINTASYÖPÄ

#43694
sirri
Osallistuja

Heips

Minulta leikattiin vasen rinta kesäkuun alussa. Patti löytyi seulonnassa. Syöpädiagnoosista olin leikkauksessa viiden päivän päästä.
Taxotere hoito meni hyvin. Väsymystä ja nivelkipuja vaivoina. Aika käynyt todella pitkäksi kun odottaa vaan hoitojen loppumista.
16.9.16 sain ensimmäisen CEF-tiputuksen. Kierrättävää oloa oli koko seuraavan viikon. Kuume nousi loppuviikosta ja hakeuduin päivystykseen. Ottivat osastolle jossa olin 4 päivää. Syytä infektioon ei löytynyt. Loppuviikosta leukkarit matalalla, sain kasvutekijää yhden piikin joka korjasikin tilanteen. Silloin alkoi hengenahdistus jota selittelin cef-hoidolla.
Seuraavalla viikolla en jaksanut kävellä kun lyhyitä matkoja. Keskiviikkona menin terveysasemalle ja sanoin etten lähde täältä ennenkun asia selvitetään. Ottivat sydänfilmin jossa muutoksia. Epäilivät vian olevan sydämessä.
Laittoivat ambulanssilla päivystykseen jossa tutkimusten jälkeen löytyi laaja molemminpuolinen keuhkoveritulppa.
Tulpan vuoksi syto siirtyi 2 viikolla. Sairaalastapääsyn jälkeen labrat kontrolloitiin viikon kuluttua koska tarkoitus oli tiputella cef loppuviikosta eli 21.10. Yllätys, yllätys labrat muuten ok mutta ALAT arvo yli 200. Ei voi tiputtaa. Nyt ravannut labrassa lähes joka toinen päivä. Tänään ALAT 87. Nyt suunnitelmissa tsekata labrat 31.10 ja tiputtaa cef jos ALAT laskenut. Jos ALAT jää ”junnaamaan” niin pienentävät jonkin syton määrää.
Hermo ei meinaa kestää kun alkuperäiset hoitosuunnitelmat muuttuneet. Olin niin ohjelmoinut itseni siihen että saan viimeisen sytostaatin 28.10. Yritän kovasti ajatella että vakavista asioista kyse. Maksaakaan ei voi ylenmäärin rasittaa.
Sorry, tuli tälläinen valitusteksti. Kaikki ei mene aina suunnitelmien mukaan.
Hyvää syksyn jatkoa kaikille