Keskustelut Forums Naisten syövät Kokemuksia rintarekonstruktiosta Vastaa viestiketjuun: Kokemuksia rintarekonstruktiosta

#43784
sallasusanna
Osallistuja

Moi!

Minulta poistettiin viikko sitten molemmat rinnat ja niihin tehtiin välitön rekonstruktio implanteilla, koska mitään omia varaosia ei ollut käytettävissä. Toipuminen on vasta alussa, koska minut jouduttiin leikkaamaan uudestaan komplikaation vuoksi. Olen nyt kotona dreenien kanssa. Tällä hetkellä rintakehä on karua nähtävää, mutta tulos on varmaan paljon parempi kun viikkoja ja kuukausia kuluu.

Olen kuitenkin tyytyväinen päätökseeni siitä, että korjaus tehtiin heti ja toivon mukaan säästyn jatkossa lisäoperaatioilta. Syöpä on nyt ainakin paikallisesti saatu pois ja ulkonäkö on toissijainen asia. Uskon, että ajan kanssa rintakehä tulee näyttämään melko normaalilta. Yhdessä leikkaavan lääkärin kanssa valittiin minulle sopivimmat implantit eli kiinteys, muoto ja koko.

Olen yrittänyt etsiä tietoa vastaavasta toimenpiteestä ja sen toipumisajasta, huonolla menestyksellä. Toivoisin kommenttaja naisilta, joille on tehty vastaavanlainen toimenpide.