Keskustelut Forums Miesten syövät Diagn. T3 Vastaa viestiketjuun: Diagn. T3

#44164
anteroi
Osallistuja

Tervehdys!
Aika hiljaistahan täällä palstalla on. Tästä voisi tehdä toisistaan poikkeavia johtopäätöksiä seuraavaan tapaan:
– kaikki sairastuneet ovat niin heikossa hapessa, etteivät jaksa kirjoitella kuulumisiaan
tai
– ollaan toivuttu operaatioista ja hoidoista niin hyvin, ettei kertakaikkiaan kiinnosta enää jauhaa toisten kanssa sairausjuttuja.

Itsekin olen niin hyvässä kunnossa pieniä vaivoja lukuun ottamatta, että menee pitkiä aikoja koko tautia muistamatta. No tietyt kivut tietenkin pitävät asian vireillä ja herättävät kysymyksen: ei kai tämä kipu ole vain merkki jostakin pahemmasta?
Sen olen huomannut, että ihmiset tietävät yllättävän vähän tästä taudista ja sen hoidosta. Olen sairaudestani kertonut aika avoimesti. Kerrottuani hormonihoidoista on kysytty, miksi testosteronitaso pitää saada matalaksi, joten ei ymmärretä testosteronin merkitystä eturauhaskasvainten synnyssä. Kun olen kertonut saamastani sädehoidosta, on ihmetelty sitä, että minulla on vielä hiuksia päässä. Enpä ole tähän malttanut olla valistamatta, että tämä eturauhanen ainakin minulla on lähempänä alapäätä kuin yläpäätä.
Ei ihmisiä kovin paljon toisten sairaudet ja niiden hoitomenetelmät kiinnosta ja hyvä näin. Onhan tässä maailmassa paljon muuta ihmeellistä ja mielenkiintoista.

Ja sitten rohkeasti verikokeeseen ja parin viikon päästä urologille kuulemaan, mikä on tilanteeni nyt.
Hyvää loppuvuotta kaikille!