Keskustelut Forums Miesten syövät Diagn. T3 Vastaa viestiketjuun: Diagn. T3

#44174
adminjoni
Avainmestari

Hei anteroi,

itselläni oli 5 vuotta sitten melkein sama tilanne. PSA oli 7 , suhde 6 ja ohutneuloja otettu 12 kpl, joissa 6:ssa syöpää noin 25%. Gleason 4+3=7. T-arviosta lääkäri sanoi, ettei sitä voi minun kohdalla sanoa varmaksi, mutta todennäköisesti T2. Kertoo siis siitä, ettei yksikään noista 6:sta näytteestä ollut sellainen, jossa syöpää oli pintaan asti. Mutta jospa siinä vieressä olisikin jo kasvanut läpi?

Sain itse valita hoitolinjan: avoleikkaus tai sädetys. No sädetettiin 37 kertaa keväällä 2011. Olo on siitä asti ollut suht hyvä ja PSA ollut matalana, viimeksi 0,54. Ei juurikaan haittoja hoidosta. Menen keväällä taas mittauttamaan PSA:n. Muita lääkityksiä ei annettu, mutta lääkäri lopputarkastuksessa sanoi, että ota sitten yhteyttä, jos PSA nousee 4:ään.

Voisi olettaa, että sinulla, anteroi, on asiat kaikin puolin kunnossa. Olet saanut ”kovemmat” hoidot kuin minä ja oletettavasti ne on olleet tarpeeseen. Minua lääkäri lohdutti, ettet sinä tähän kuole ja saattoi olla oikeassa. Kaikenlaista muutakin remppaa kun on. Mutta lumia odotellessa on mieli korkealla ja aurinkokin paistaa, vaikkei sitä näy…