Keskustelut Forums Naisten syövät Munasarjasyöpä Vastaa viestiketjuun: Munasarjasyöpä

#48664
Myy79
Osallistuja

Mulla tosiaan 6. sytohoitokerta ( viimeinen) lähestyy ja tässä olen nyt miettinyt takana olevaa hoitojaksoani. Hoidoista sen verran, että hoidot eivät ole olleet mielestäni niin hankalia ja kovia mitä alussa ajattelin mielikuvissani. Alussa pelkäsin paljonkin mitä hoidot tuovat tullessaan. Itselläni ei ole ollut pahoinvointia. Usein olen ollut väsynyt ja omalla kohdallani veriarvot ovat olleet välillä sellaisia, että ne ovat vaatineet enemmän huomiota. Kerran trombosyytit olivat niin alhaalla, että hoitoani siirrettiin viikolla eteenpäin ja valkosolujen kasvutekijää saan 5. ja 6 hoitokerran jälkeen viitenä päivänä napapiikkinä. 3. ja 4. hoitokerran välissä sain kerran valkosolujen kasvutekijää napapiikkinä. Tällöin jouduin myös sairaalaan päiväksi eristyshuoneeseen. Neuropatiaoireita sain ekalla ja kakkoshoitokerralla, mutta sitten ne hiipuivat hoitokerta hoitokerran jälkeen, mikä oli hyvä asia, jotta hoidot saa jatkettua samoilla ainella ( karboplatiinilla ja paklitakselilla). Makuaisti on hävinnyt aina viikoksi sytohoidon jälkeen. Hoidon seuraksena kaikki karvat myös lähtivät, mutta niiden pitäisi tulla vielä takaisin. Labroja on jouduttu ottamaan aina välillä enemmän, jos veriarvoissa alkoi olemaan parannettavaa.