Keskustelut Forums Naisten syövät RINTASYÖPÄ Vastaa viestiketjuun: RINTASYÖPÄ

#49564
Myy79
Osallistuja

Itse myös koin hyvänä sen, että yleiset sytostaattini sivuoireet kerrottiin, mutta olen myös sitä mieltä, että ” tieto voi lisätä tuskaa”. Kun ottaa asenteen, että päivä kerrallaan, niin se vie pois ylimääräisiä paineita. Muuten kyllä pelotti alussa koko sytostaattihoito. Pahoinvointia pelkäsin eniten, mutta sitä mulla ei ollut ollenkaan. Valkosolujen kasvutekijöistä en tiennyt yhtään mitään ja niitähän sitten onkin tarvittu hoitojeni aikana. Ravinnosta sanottiin niin, että kuuntele kehoa ja tee asioita, mistä tykkäät. Muutenkin kehon kuuntelemista pidettiin kaikessa hyvänä. Liikkua pitää sen verran , kun tuntuu hyvältä. Itse olin sairaslomalla koko hoitojen ajan ja sitä pidän hyvänä, koska ei tosiaan tiennyt mitä vastaan tulee ja työnantajankin kannalta vaikeaa palkata henkilö, jonka työssäkäynti epävarmaa. Omalla kohdallani kun näitä yllätyksiä tuli jonkun verran. Siksikin mielestäni on hyvä, että ei liikaa lue esitteitä oireista, koska tosiaan jokainen meistä on yksilö ja kaikille ei esimerkiksi tule ongelmia valkosolujen kanssa.