Keskustelut Forums Naisten syövät RINTASYÖPÄ Vastaa viestiketjuun: RINTASYÖPÄ

#53824
Vilja
Osallistuja

Hei vaan kaikille

Ensimmäistä viestiäni tässä aloin kirjoittelemaan, kiitos kokemustenne jakamisesta, niitä on hyvä lueskella. Omalla kohdalla vasen rinta poistettu ja kainalo tyhjennetty 21.3.2017; kasvain oli iso ja yhdessä imusolmukkeessa oli syöpää. Onneksi lopulta ei muista imusolmukkeista löytynyt vaikka leikkauskertomus oli kehnompaa luettavaa (lukuisia epäilyttäviä imusolmukkeita; siinä kohtaa iski jälleen uskonpuute paranemiseen)..

Annulle; itselleni on nyt annettu suunnitellut 3 doketakseli sytostaattia (Taxotere, viimeisin perjantaina n. viikko sitten) ja omalla kohdallani olen tähän saakka saanut olla onnekas sivuvaikutusten osalta, vielä olen siis selvinnyt niiden kanssa hyvin ja jaksanut. Nyt kolmannen kerran jälkeen enemmän suorituskyvyssä ja jaksamisessa laskua (sitä ennen tuntui että vain vähän piti rauhoittaa menoa), mutta jos jää tähän niin saa olla huipputyytyväinen. Hiukset lähti, mutta se nyt ei ollut yllätys, vähäisiä lihaskipuja ensimmäisen kerran jälkeen, vähän makumuutoksia muutamalle päivälle (_vesi_ maistuu pahalle ja janottaa 😀 ) ja suuta kuivaa mutta senkin kanssa vielä pärjäilty -suuta olen ohjeen mukaisesti öljynnyt, en tiedä oisko kuivunut enemmän, ellen -alapäätäkin kun vti-infektiota näköjään hoito pukkaa mulle (kahden ekan jälkeen, tästä kolmannesta en vielä tiedä) ja viimeksi hoitaja sanoi että voisi auttaa; nyt siis testataan toimiiko. Kovasti yksilöllisiähän nuo ovat ei voi tietää ennakkoon, miten kehenkin vaikuttaa.

Sivuvaikutuksista kertomisesta, omalla kohdallani mielestäni riittävästi kerrottiin ja annettiin ohjelehtisiä mutta tosiaan korostettiin että ovat niin yksilöllisiä, ettei voi yhtään tietää miten kukakin reagoi . Minulle parasta etten liikaa tutki/tiedä kun olen vähän sitä tyyppiä että jos jotain voi tulla, se tulee juurikin minulle (ihan tarpeetonta ennakkomurehtimista; kai sitä riittäisi jos murehtii sitten vasta jos asia kohdalle osuu ”Joka murehtii ennakkoon, murehtii kahdesti” -mutta on se kyllä hurjan vaikeaa muokata omaa luonteenlaatuaan).

Seuraavaksi tiedossa sitten KEF-hoidot x 3 ja sitäpä sitten odotellessa, tuleeko noista millaiset olot ja sivuvaikutukset, mutta en nyt ajatellut ennakkoon niitä pelkäämään… Suunnitelmissa lopuksi vielä sädehoidot ja hormonihoito.

Mukavaa aurinkoista päivää, ainakin tällä hetkellä tuo kivasti paistaa ikkunan takana.