Keskustelut Forums Naisten syövät RINTASYÖPÄ Vastaa viestiketjuun: RINTASYÖPÄ

#54594
Myy79
Osallistuja

Hei Annu!

Mulla oli eri sytostaatit, mutta mulla alkoi myös sivuoireet muutama päivä hoitojen jälkeen ja hoitojen jälkeinen viikko oli aina raskain ( kova väsymys, ei pahoinvointia) ja kaksi seuraavaa viikkoa menivät jo helpommalla. Ekan hoitokerran jälkeen tuli myös kova allerginen reaktio ja silloin minäkin ajatelin, että lopetan hoidot kesken. Onneksi en kuitenkaan lopettanut. Nää hoitojutut on niin yksilöllisiä ja mun tapauksessa pahimmat oireet oli 1 ja 2 hoitokerran jälkeen ( silloin oli myös neuropatiaoireita käsissä ja jaloissa)ja sitten loput hoitokerrat olivat lähes oireettomia. Väsymystä vain. Mulle sanottiin sairaalassa, että neuropatiaoireitten kanssa on syytä olla varovainen. Ne voivat jäädä kroonisiksi. Piti tarkkailla, että paheneeko ne ja kehoitettiin pitämään päiväkirjaa oireista ( esim. miten monta tuntia/ päivää oireet kestävät). Kannattaa olla sairaalaan yhteydessä neuropatiaoireista ja muutenkin voinneista, jos jotain uutta ilmenee. MInä olen tyytyväinen, että en lopettanut hoitoja kesken. Ollaan kuitenkin kaikki yksilöitä , että ole ihmeessä yhteydessä sairaalaan oireistasi.