Keskustelut Forums Naisten syövät Munasarjasyöpä Vastaa viestiketjuun: Munasarjasyöpä

#58881
Sara
Osallistuja

Hei kaikki.

Mulla löydettiin kesäkuussa yksityisellä gynellä n.5cm kokonen dermoidi/endo kysta. Eilen sitten hus:n yleisgynellä, ensin epäiltiin Endoa mutta vanhempi lääkäri vahvisti sen olevan dermoidi. Helpotuksen huokaus tuli siinä vaiheessa, sillä ei sentään endometrioosia ole. Otettiin vielä labrat mutta lääkäri vakuutteli että tuskimpa siellä mitään ole vialla, olen sentään sori terve nainen (28v.).

Äsken tuli sitten puhelinsoitto että tuleppas huomenna takaisin, veriarvot sen verran koholla että lääkäri haluaa vielä tehdä jonkun erikoisultran. Paniikissa en ehtinyt kysyä että kuinka paljon koholla ja mitkä arvot, mutta sen tiedän varmaksi että C125 ainakin otettiin.

Olen maanantaina lähdössä reissuun puoleksi vuodeksi. Toisaalta nyt makaan sängyssä tuijottaen tyhjää rinkkaa ja mietin että pitäiskö vaan viedä takaisin varastoon. Samalla tuijotan itseäni peilistä miettien että onko huomenna se päivä kun kuulen sairastavani syöpää… Läheisille en ole uskaltanut kertoa.

Kaipaan jotain lohdutuksen sanoja,miten kauan teidän diagnoosi kesti? Onko teidän syövät havaittu alkuvaiheessa?