Keskustelut Forums Miesten syövät Robotista selvinnyt – Watsonin tarina Vastaa viestiketjuun: Robotista selvinnyt – Watsonin tarina

#59771
Mies 48
Osallistuja

Kiitos Jykiap!

Minulla tosiaankin leikkausmarkinaalit olivat puhtaat ja Gleason tippui patologin lausuunnossa 4+3:sta 3+4:ään. RALP leikkauksessa poistettiin myös 21kpl (!) imusolmukkeita ”varmuuden vuoksi”, jotka myös ne olivat patologin mukaan puhtaita. Tämän takia en edes ajatellut mitään adjuvanttia hoitoa leikkauksen jälkeen eikä lääkärikään sellaista ehdottanut.

Varmasti lääkärikin tulee minulle mahdolliset hoitovaikutukset selittämään, mutta mitkä ovat ne yleisimmät/pahimmat terveydelliset haitat ja ongelman leikkauksenjälkeisissä sädehoidoissa (jos sellaiseen päädytään minun kohdallani)? Ratkaiseva tekijä on varmasti PSA arvon kehitys kuukaudenpäästä tehtävässä mittauksessa, mutta kuitenkin?

Samalla en tiedä olenko vainoharhainen ja onko kyseessä mielikuvituksen tuote, mutta vime viikosta lähtien kun sain tietää PSA:n kohonneen mittaamattomasta 0,06:een nivusissa tuntuu vähänväliä pistoksia ja poltetta :-)…