Keskustelut Forums Miesten syövät Peli menetetty….. Vastaa viestiketjuun: Peli menetetty…..

#60721
Atte
Osallistuja

Tervehdys Masa!
Minulla on vastaavanlainen kokemus viidentoista vuoden takaa. Olin sairastanut munuaisaltaan tulehduksen ja jouduin sairaalaan viikoksi. Tässä yhteydessä minulta mitattiin muiden arvojen lisäksi myös psa, jonka arvoksi saatiin muistaakseni n. 17. Jouduin tietenkin tarkempiin tutkimuksiin ja joidenkin viikkojen kuluttua eturauhasesta otettiin koepalat. Alkoi tuskallinen tulosten odotus ja varauduin mielessäni pahimpaan. Tuon psa-arvon perusteella näytti aika varmalta, että minulla on pahanlaatuinen syöpä eikä elinpäiviä olisi enää paljon jäljellä. Tilannetta pahensi se, etten voinut oikein kertoa tilanteesta läheisilleni jotteivat olisi turhaan stressaantuneet. En muista enää kuinka kauan minun täytyi odottaa tuloksia, mutta kun lääkäri soitti ja kertoi, ettei syöpää ollut löytynyt, tuntui kuin olisin saanut jo menettäneeksi kuvitteleman elämäni takaisin.
Vuonna 2015 toukokuun13. päivä lääkäri soitti myös tutkimustuloksista ja nyt uutiset eivät olleet aivan yhtä hyvät kuin vuosien takaiset. Hoidot on nyt saatu ja olen suhteellisen optimistinen tulevaisuuden suhteen. Sairaus on välillä vienyt voimia mutta myös antanut ymmärryksen nauttia kaikista niistä päivistä, jotka minulle on annettu.

Voimia!
Terveisin Atte