Keskustelut Forums Syöpähoidot ja seuranta Kontrollit + seuranta Vastaa viestiketjuun: Kontrollit + seuranta

#60901
Myy79
Osallistuja

Hei Kesanto ja muut kontrolleissa kävijät!

Omalla kohdallani syöpäni siis ei ollut levinnyt ja ennusteeni on siinä mielessä hyvä, vaikka mikään ei tietysti 100% varmaa olekaan. Itse en ole jostain syystä jännittänyt kontrolleja. Ainakaan vielä. Mulla 2 kontrollia takana. Lääkäri sanoi, että seuraavan 2 vuoden aikana tauti uusii jos uusii. Välillä tuossa syksyllä mielessä kävi lähinnä ajatus, että en jaksa tätä syöpää enää yhtään, en kontrollien muodossa enkä missään. Mielessä siis kävi , että lopettaisin kontrollit kokonaan. Toki en niin todellakaan tee. Kai se oli sellaista syvää väsymyksen tunnetta tätä kaikkea sairauteen liittyvääkin kohtaan. Syvää uupumusta tämän raskaan vuoden takia.

Tuota uusiutumistakaan en jostain kumman syystä enää pelkää. Toki se on jo ajatuksena tapporaskas, että sairaus uusiutuisi. Ei siitä pääse mihinkään. Olen kuitenkin sitä mieltä, että nyt olen ainakin toistaiseksi syövästä vapaa, joten syövällä ei kannata mieltään enää täyttää. Eiköhän se jännittäminen ole aika yleistäkin? Varsinkin jos on ollut levinnyt syöpä? Näin ainakin luulisin olevan. Voisi olla, että jännittäisin kontrolleja, jos mulla ois ollut levinnyt syöpä. Kesanto, kirjoita tänne vaan omista tunnoistasi. Se voi helpottaa oloasi.

Olen huomannut, että itseäni kontrolleissa on vaivannut se, että lääkäreillä tuntuu olevan kiire. Aikataulut eivät pidä. Kerran lääkäri oli yli tunnin myöhässä. Se harmitti jonkin verran. Tulee olo, että ei viitsisi kysellä oikein mitään. Toki olen kuitenkin kysellyt, koska jos yksin hautoo mieltä vaivaavia asioita niin se ei tee hyvää.