Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#42754
Kangasalan Ukko
Osallistuja

No morjensta kaikille.
Päätin tänne kirjoitella kun tuolla kroonikko puolella on myös hiljaista. Eli sairautena on levinnyt paksusuolen syöpä, etäpesäkkeitä maksassa ja imusolmukkeissa. Hoitona tällähetkellä s-folfox.
eli yhtä biologista lääkettä ja kolmea sytostaattia tiputellaan. Tipat kestää 8 tuntia ja silloin lääkkeitä isketään ukkoon 1,25 L ja siihen vielä lisänä suola- ja sokeriliuokset.. Leikkausta ei ole ollut eikä ole ehdoteltukaan enään ensimmäisten lääkärikäynti kertojen jälkeen. Kohta pari vuotta tässä menty joten ajatukseen taudista jo tottunut.

Hoidot on purrut hyvin ja kasvaimet pienentyneet , pari jopa hävinnyt. Vointi menee vaihtelevasti, välillä on kun ei kipeä olisikaan ja välillä noita pikku riesoja eli sivuvaikutuksia ihan tarpeeksi.
Töissä olen ollut tänä keväänä 3 kk, mutta kasvaimet alkoivat taas leviään. Nyt sitä vointi olisi kohtuullinen joten ajatuksissa töihin meno, tosin nyt jo kaksi syöpälääkäriä sanonut että hae sitä työkyvyttömyys eläketttä. Lääketaukoja kun ei voida pitää kuin kaksikuukautta maksimissaan, lähtee kuulemma heti leviämään. No nyt sitä pitää vaan päättää mitä tekee.

Kaikille olen tästä sairastumisesta kertonut mutta jättänyt mainitsematta sen vakavuusasteen. Elämä se tuppaa nyt pyörimään tämän taudin ympärillä, kahden viikon välein kun on tuo tippa. Viikko sitä menee aina toipuessa ja viikko sitten kaikki on kohtuu hyvin.

Mukava kuulla hogan että olosi on ok, kyllä se tippojen puuttuminen on mukavaa. Eläminen on helpompaa kun ei tarvitse koko ajan tipoissa käydä.

Tätä foorumia olen keväästä käyttänyt ja silloin tällöin tänne rustaillut kirjoituksia. Aika hiljaista täällä on, mutta se kai ymmärrettävää kun hoidot rankkoja ja epätietoisuus rassaa aina CT- kuvien välillä. Mutta jatkellaan kirjoittelua ja kysellään kun on kysyttävää.