Keskustelut Forums Yleistä syövästä Miten suoli toiminut leikkauksen jälkeen? Vastaa viestiketjuun: Miten suoli toiminut leikkauksen jälkeen?

#44104
Juse
Osallistuja

Terve Kangasalan Ukko.

Mulla oli myös hoitojen aikaan se hoitoviikko semmosta että tahtoi tehdä ummetusta mutta esim. luumut on hyvä konsti pitää vatsa löysempänä samoin se hoitoviikko aiheutti jatkuvaa syömisen tunnetta ja oli sellainen turvokas olo.Tuntui että oli märehdittävä kuin ”lehmä” pahoinvoinnin tunnetta n. 2-3 päivänä mutta siihen oli lääkkeet ja kehoittivat ottamaan kaiken varalta.Verta saattoi myös ilmetä jonain päivänä alku päivistä,myös tuore ruisleipä oli pahasta mutta kun antoi sen vanhentua eli siitä hävisi se liika happamuus niin pystyi syömään.Näkkileipä on ainakin mulla ollut vatsalle hyvä mutta nykyisin monijyväruisleipä menee samoin vaalea humppaleipä, myöskään ei voi syödä niin kuin ennen vaan annosten on oltava pienempiä.Veden nauttiminen päivän aikana auttaa myös suolen toimintaa samoin marjat joita iltapalana jogurtin tai rahkan kanssa syön sekä hedelmät ja kasvikset on suolelle hyvästä.Sipulia pystyn syömään mutta papuja en ole kokeillut ainoastaan pähkinöitä ja niitäkin kohtuudella,alussahan mulla oli hemppari 116 mihin se putosi hoitojen aikaan ja veriarvot tahtoi olla kiikun kaakun.Kalkkitabletteja joissa on magnesiumia otan päivittäin samoin sinkkiä,B-vitamiinia ja D vitamiinia ja yksi hoitaja sanoi että B-vitamiinilla on myönteinen vaikutus neuropaattisiin ongelmiin.Sellaistahan tämä on päivittäistä seikkailua näitten asioiden kanssa ja opettelua niin kuin mainitsit mulla varmaan tuli silloin se suolilama/tukos siihen suolen liitoskohtaan elikkä oli varmaan turvotusta siinä, ainakin ilmavaivat oli vihoviimeiset.Niin vielä rautaa söin kuurina että sai hempparia nostettua(nykyisin 155) ja hoitojen aikaan iski nivusiin ihottuma jonka sain talttumaan apteekista ilman reseptiä saatavalla daktarin salvalla mutta vairpaiden kynsisienen kanssa olen helmikuulta tänne asti taistellut ja nyt alkaa poistumaan.Jotta kaikkea lisäherkkua tässä on saanut kylkiäisenä mutta olo on nyt kohtuu hyvä ja levollinen.
Kirjoitelkaa kuulumisistanne vointinne mukaan.

Terv.Juse