Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#45124
Erna
Osallistuja

Hei vaan. Meni tovi ennen kuin sain aikaiseksi kirjautua tänne. Minulla todettiin paksusuolen syöpä 31.8.16, joka sitten leikattiin 6.9.16 eli viikon sisään diagnoosista ja vajaa 3 kk ensimmäisestä oireesta. Sytostaatit (oksaliplatiini + kabesitabiini) alkoi sitten kk päästä leikkauksesta, koska syöpä oli levinny paikallisesti 4 imusolmukkeeseen 30 leikkauksessa poistetusta ja tutkitusta. Nyt siis menossa 5. hoitosykli ja kirjavasta sivuoireiden skaalasta huolimatta olen hoidot kestäny melko hyvin ja veriarvotkin on pysyneet vielä viitearvoissa.

Kumma juttu miten sitä yks kaks perusterve 46-vuotias onkin itse sairastunut vakavasti ja onkin hoidossa osastolla (vatsakirurgia), missä on itse ollut hoitajana. No mikäs siinä, hyvän hoidon sain. Ja muutenkin olen saaanut hyvää hoitoa ihan alusta saakka. Alussa itkin paljon ja melki joka ilta suunnittelin hautajaisiani. Nyt, kohta puoli vuotta diagnoosista on ajatus kuolemasta pikku hiljaa väistynyt ja olen alkanut suunnittelemaan tulevaisuutta. Tulevaisuutta syövän kanssa ja ilman sitä… Katsotaan kuinka käy… Maaliskuussa CEA, kokovartalon ct ja syöpälääkärin vastaanotto… Sitte tietää, mitä suunnitella… Että näin minulla. Mukavaa ja toivottavasti parempaa vuotta 2017 kaikille. Erna