Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#45524
welho62
Osallistuja

Minulla on myös väliaikainen avanne ja ainoa ongelma alussa oli se, että en saanut sidosta helposti tiiviiksi niillä tarpeilla mitä sain osastolta mukaan. Oma avanteeni on kuopassa ja avannehoitaja osasi valita minun mahan muotoihin paremmin sopivan kuperan pohjalevyn (convex). Lisäksi sain sidoksen tiivistämiseen tiivistepastaa, mitä ilman ainakaan minä en saisi sidosta tiiviiksi. Nyt pärjään hyvin avanteeni kanssa ja pussin tyhjennys tai sidoksen vaihto 2-3 päivän välein nykyisillä tarvikkeilla ei ole ongelma. Ulosteen koostumus nyt tuppaa vähän vaihtelemaan, mutta keskimäärin se on sellaista ”peruskiinteää puuroa” mitä on helppo puristella pussista ulos.

Undine, jos sun avanne-ongelma johtuu vääränlaisista avannesidoksista, niin toivottavasti avannehoitaja pystyisi auttamaan.

Niin ja täällä mennään edelleen oksaliplatiini/kapesitabiini-hoidolla (Xelox) suunnitelman mukaisesti toukokuun loppupuolelle asti, kunhan ei käy niin kuin Undinelle.