Keskustelut Forums Yleistä syövästä Vertaistuesta Vastaa viestiketjuun: Vertaistuesta

#47324
Myy79
Osallistuja

Hei Marttamaailmankartta!

Itselleni oi myös shokki tuo, kun kuulin, että mulla on munasarjasyöpä ja mieli oli tosi herkillä ja epäuskoinen. Kyllähän se mielen surulliseksi vetää. Ja vihaiseksi. Mulle sanottiin jo heti hoitojen alussa, että kaikki karvat lähtevät, kun on kuulemma sen verran vahva aineyhdistelmä. Joillakin naisilla olen nähnyt sytostaattipolilla käytettävän jäähattua. Hiukset eivät ole sen käytön myötä lähteneet. Heillä, jotka tiedän on kyllä ollut eri aineyhdistelmä kuin mulla.Kuten Jusekin sanoi niin kyllä mullakin alitajunnassa on tuo uusiutumisen pelko, joka on tosi raskas ajatus, mutta olen tässä sitä itsekseni pohdiskellut ja vertaistuen kanssa siitä keskustellut. Ajan kanssa sen uusiutumis- ajatuksen kanssa on vaan mentävä eteenpäin, vaikka helppoa se ei varmasti ole. Uskon kyllä, että aika tekee tehtävänsä. Halu on kuitenkin kova päästä näitä hoidoista ja taas normaalimpaan arkeen kiinni. Kyllä sitä on pohtinut omaa elämäänsä ihan eri tavalla nyt. Mikä on tärkeää jne. Ajatus ja arvomaailma mennyt kyllä aika tavalla uusiksi tän syövän myötä, mutta se ei taas välttämättä ole ollenkaan huono juttu. Jotenkin tullut sellainen olo, että pyrkii elämään enemmän hetkessä kuin aikaisemmin. Syöpä kun tuo kuitenkin tuon kuolemankin eri tavalla lähelle, niin tässä hetkessä eläminen on korostunut. Kaikki turha suorittaminen on jäänyt pois.