Keskustelut Forums Yleistä syövästä Vertaistuesta Vastaa viestiketjuun: Vertaistuesta

#47394
Myy79
Osallistuja

Hei Moglian!

Itsekin olen kokenut hyvänä sen, että on voinut keskustella tunteista, ajatuksista liittyen syöpään ja sen hoitoihin henkilöiden kanssa, jotka ovat nyt sairastaneen samaan aikaan kanssani tai aikaisemmin syövän. Lisäksi olen saanut syöpäyhdistykselta vertaistukihenkilöiden puhelinnumeroita ja olen puhelimessa jutellutkin parin kanssa. Toisen kanssa oli erityisen hyvä keskustelu. Oli hyvä jakaa ajatuksia ja kokemusta tästä sairaudesta. Itselläni on kaikki karvat aika lailla lähteneet. Päänahassa kummallisesti alue, josta hiukset eivät lähde itsenäisesti, mutta kuitenkin sormilla saisi helpostikin pois nyppimällä. Peruukkiliikkeen kampaaja totesi minulle, että ei kannata nyppiä niitä pois. Olen ajallut pääni kaljuksi jo aika alkuvaiheessa hoitoja , kun huomasin hiusteni lähtevän tukoittain 2- 3 sytohoitokerran välillä. Kulmatkin ja ripset ovat harventuneet ja varmaan nekin lähtevät kohta kokonaan pois. Itselläni oli vahvat hiukset, kulmat, ripset. Toivottavasti tulevat takaisin. Pitäisi niiden kuulemma tulla. Joillakin värikin on saattanut muuttua. Eiköhän tämä tästä vielä paremmaksi muutu. Uskon ja toivon niin.