Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#48424
Hanne17
Osallistuja

Mukavaa että täällä on aktiivisia ihmisiä!
Salamatkustaja, ikäviä nuo munuaiskivet. Mutta hyvä että tutkitaan, toivottavasti saat avun!
Juse, luin tuosta Colonsterilistä. Ilmeisesti tuon suuren nestemäärän takua HUS siirtynyt tuohon Moviprepiin. Keinotekoinen maku, mutta 1 litra kerrallaan ”vaan”. Mutta kun kertoin hoitsulle että olin oksentanut osan aamun annoksesta, ei vaikuttanut yllättyneeltä.
Kiitos molemmille myötäelämisestä – olen luottavaisella mielellä. En suhtaudu kevyesti tuohon leikkaukseen, minulle tehtiin kohdunpoisto avoleikkauksella vuosia sitten, tuli paha tulehdus ja jouduin takaisin sairaalaan. Elokuussa kun avattiin suolitukoksen ja syövän takia oksensin melkein viikon ja laihduin 10 kg. Mutta näistä jutuista huolimatta olen luottavaisella mielellä. Ja nyt tapaan anestesialääkärin etukäteen, vautsi-vau!

Neutopatiasta muuten, täällä on paljon kirjoitettu. Minulla alkoi joskus neljännen oksaaliplatiinin jälkeen olla enempi. Tuntemuksia, ei jatkuvia. Viitosannosta sitten vähän pienennettiin, ja kuudes peruttiin. Jatkoin pelkällä kapesitabiinillä. Jatkuva neuropatia alkoi pitkä aika vimpan oksaaliplatiinin jälkeen. Ennen viimeistä kapesitabiiniä puhuin asiasta hoitsun kanssa. Hän kysyi lääkäriltä, joka oli sanonut, että vilkastunut neuropatia olisi merkki toipumisesta. No, viimeisen kapesitabiinin jälkeen neuropatia voimistui entisestään. Varsinaista kipua ei esim jaloissa ole, mutta en kyllä kovin montaa kilometriä ole voinut kävellä, kun jalkaterät alkaa tuntua pökkelöiltä, kuin lasia päkiät pahimmillaan. Nyt pari viime päivää on tuntunut vähän paremmalta, aivan kuin tunto palailisi. Saapi nähdä.

Mutta mikä ihana kevätpäivä tänään ! Minulla on koiraystävä, jota pääsen välillä ulkoiluttamaan. Oikein hyvä ettei ole omaa koiraa, mutta kuinka kivaa välillä ulkoilla yhdessä hyväntuulisen hauvan kera. Hyvää mieltä ja tulevaisuudenuskoa meille kaikille!