Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#48444
welho62
Osallistuja

Heippa vaan kaikille.
En ole ajatellutkaan että kolonoskopiaa tehdään myös avanteen kautta. Itselleni on tehty avanneaikana yksi paksusuolen tähystys peräaukon kautta väliaikaiseen avanteeseen asti. Tuota loppupätkää ei tietenkään tarvinnut tyhjentää Moviprepillä, mikä oli tietenkin suuri helpotus. Olen itse (edelleen) siinä luulossa, että ennen avannetta olevaa paksusuolen alkupäätä ei tähystettäisi, koska kasvainkin on poistettu loppuosan puolelta. Oma avanteeni on noin paksusuolen 1/3 kohdalla. Olenkohan ihan väärässä?

Itselläni neuropatiaoireet tuntuu jaloissa ihan kuin sukissa olisi vähän hiekkaa koko ajan. Pystyn kyllä kävelemään vielä ”ihan normaalisti”. Kädet on välillä vähän hankalammat, kun niihin tulee satunnaisesti voimakkaita pistelykohtauksia, jolloin tunto häviää niistä kokonaan. Silloin ei pysty edes tuntemaan onko kädessä oleva juttu pehmeä vai kova. Ja haavoja tulee nykyään sormiin tosi helposti kun niiden iho on niin kuivan rapsakkaa voitelusta huolimatta. Itse toivoisin että 6. oksaliplatiinin tiputuskerta jäisi viimeiseksi, mutta saas nähdä annetaanko ne kaksi viimeistä suunnitelmissa olevaa vielä.