Keskustelut Forums Yleistä syövästä Vertaistuesta Vastaa viestiketjuun: Vertaistuesta

#49884
Myy79
Osallistuja

Hei kesanto!

…Ja anteeksi, että en ole vastannut aikaisemmin. Syynä se, että en huomannut viestiäsi. Kerron tässä nyt hoidoistani kokonaisuudessaan. Mulla oli siis 6 hoitokertaa ja viimeinen oli viime viikon maanantaina. Sytostaatteina mulla oli Carboplatin ja Paklitakseli. Hiukset lähtivät isoina tukkoina 2 -3 hoitokerran välissä. Ajoin ne koneella kokonaan pois. Kaikki muutkin karvat lähtivät koko kehosta. Esilääkityksenä oli aina sytohoitoa edeltävänä päivänä 3 x 13 tablettia kortisonia ja 2 . hoito kerrasta eteenpäin sain myös hoidon yhteydessä suonensisäisesti kortisonia, kun sain ison allergisen reaktion viikko jälkeen ekan hoidon. Allergian syytä tosin ei saatu varmasti selville. Aina hoidon jälkeen otin seuraavat 3 päivää kortisonia 3x2tabl. ja pahoinvoinninestolääkettä 1-2tabl. x3. 5 ja 6. hoitojen jälkeen sain myös napapiikkinä valkosolujen kasvutekijää viitenä päivänä. Neuropatiaoireita sain 1-2 hoitojen jälkeen, mutta ne loppuivat sitten eli 3 eteenpäin en niitä saanutkaan. Sivuvaikutuksia ei mun mielestä kannata liikaa miettiä, kun ne on niin yksilöllisiä mitä kenellekin tulee. Itselleni sanottiin sairaalassa, että aina kuitenkin pitää kääntyä sairaalan puoleen, jos jotain yllättävää ilmenee eli kannattaa olla avoin sairaalan suuntaan, kaikessa. Hyviä vointeja myös sinulle !:)