Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#49964
Hanne17
Osallistuja

Hei Juse ja muut, toivottavasti pian täällä taas!

Minut leikattiin siis 27.4.., 8 h heillä meni ja leikkauksesta tuli odotettua isompi. Jostain syystä kirurgi yritti tähystyksellä ensin, sitten avasivat. Toipuminen lähti aluksi käyntiin, kovin kipeä olin ja väsynyt. Mutta vappumyrskyn aikaan huiteli cpr yli 400, ja kuume joitain 38.5, mulle harvinaiset lukemat. Tt-kuva ja varoittelut että tod näk palataan saliin. Mutta onneksi niin ei käynyt, tt-kuvasta ei löytynyt leikkausta vaativaa komplikaatiota ja yhdistäminen näytti toimivan. Sitten aloitettiin antibiootit ja kunto alkoi kohentua nopeasti. Pahoinvointi ja ruokahaluttomuusvaan vaivasivat: olen alkanut vihata sairaalaruokaa syvästi, ja lääkäri myös arveli antibiooteista aiheutuvan pahoinvointia. Onneksi Primperan auttoi sen verran, että sain vähän alas vettä ja jotain viiliä niin, että keskiviikkona päästivät minut pois. Samalla loppui antibiootti, ja kotona on syöminen onnistunut ja olo kohentunut nopeasti. Toki on varottava ja välillä väsyttää. Kipulääkkeinä riittää kuitenkin normisti panadolia jaburanaa. Klexanekin loppuu jo lauantaina. Olo on hyvin onnellinen. Kun hetken näytti jo siltä, että tästä tulee karnea juttu, odotan nyt luottavaisesti toipuvani lähiviikkoina hyvin.

Aurinkoa sisälläni siis, vaikka sää kuulemma viileneekin taas vaihteeksi. !
Terkkujakaikille ja Juse, otahan varovasti siellä puusavotassa ! Toivottavasti vaivat pian antavat periksi.