Keskustelut Forums Yleistä syövästä Vertaistuesta Vastaa viestiketjuun: Vertaistuesta

#50084
Myy79
Osallistuja

Moi Kesanto!

Aika kummallista, että sulle ei mainittu mitään siitä, miten paljon sun pitää ottaa kortisonia…Mä sain tarkat ohjeet kuinka paljon ja koska otan lääkkeitä.
Mulla taas alussa oli tuo allerginen reaktio niin raju ja kivulias, että piti nostaa kortisonimäärää. Allerginen reaktio ulottui siis mun silmistä varpaan kärkiin saakka. Sormet eivät koukistuneet, kun niissä oli pieniä mätärakkuloita. Ihottuma oli nokkosihottuman näköistä rakkulaa ja sitä oli ympäri kehoa. Isoin rakkula ulottui ranteesta kyynärtaipeeseen( laaja alue) ja turposi. Lääkärikin totesi kun näki sen reaktion, että jopas on ärhäkkä. Siihenkin auttoi kortisoniruiske, joka tehosi muutamassa minuutissa ja ihottuma alkoi pikku hiljaa laskea. Kokonaa se parani reilussa viikossa. Silloin kyllä ajattelin, että en jaksa vastaanottaa hoitoja, jos tällainen vielä jatkuu, mutta onneksi ei allergista reaktiota enää tullut. Hoito Taysissa on kyllä hyvää ja asiantuntevaa. Hoitojen alussa minua kehoitettiin sairaalan taholta ottamaan aina sairaalaan yhteyttä, jos ilmenee jotain epämääräistä hoitojen suhteen eli kehoitettiin ottamaan aina pienemmissäkin asioissa yhteyttä. Itse toimin juuri niin ja se tuntuikin hyvältä. Itse koin, että avoimuus sairaalan suuntaan oli hyvä asia.