Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#50414
Salamatkustaja
Osallistuja

Hei Kesanto ja kaikki muut!

Mukava kuulla hyviä uutisianne…vaikka tarpeen mukaan huonotkin otetaan vastaan positiivisin mielin ja tsemppiä toivoen!

Minulla menee ihan hyvin. 8 kuukautta on kulunut leikkauksesta, ja toinen kontrollikoepatteri lähti käyntiin viime viikolla. Verikokeet otettu, kolmen ensi viikon aikana röntgenit ja ultrat ja niin kuin taisin jo aiemmin kertoa, tähän väliin putkahtaneen puolisenttisen munuaiskiven takia samoissa röntgeneissä ja ultrissa tutkitaan saman tien tarkkaan munuaiset. Muuten kiinnostuksen kohteena on maksani kaksi ’läiskää’, jotka syöpäleikkauksessa tunnustellen löytyivät, mutta joita ei vaikean sijaintinsa takia voitu biopsoida. Jouluna päädyttiin tietokone- ja magneettikuvien perusteella sellaiseen tulokseen, että olisivat syövästä riippumattomia fokaalisia nodulaarisia hyperplasioita, toinen 3,5cm ja toinen 1,6cm. Näin varmasti on. Eipä voi muuta, kuin uskoa lääkäreitä, vaikka välillä jännittää.

Olen ollut hiljakseen, kun on ollut elämä taas vähän sekaisin sairauden takia, vaikkei oman. Syöpä on hiipinyt perheeseeni appiukkoni kautta: on ollut sairaalassa nyt kolme viikkoa ja vaikka ensin epäiltiin vahvasti paksusuolensyöpää (appeni ei sairaalaan joutuessaan ollut käynyt vessassa 25 päivään!), puhtaan tähystystuloksen jälkeen merkit viittaavat nyt toiseen syöpään, lymfoomaan eli imusolmukesyöpään. Kaulan patista otetun koepalan ja PET-kokeen tulokset tulevat ensi tiistaina, mutta lääkäri on jo kutsunut koolle hematologin, radiologin ja onkologin. Mieheni isä on jo 85-v, mutta kyllä meillä on surullinen mieli, kun näemme kaikin puolin reippaan miehen muuttuneen vanhaksi riutuvaksi ukoksi kolmessa viikossa…Toivottavasti tiistaina saadaan jotain toivoa ja voidaan aloittaa tehokkaat hoidot!

Olen ollut myös hiljakseen, sillä ollakseni rehellinen, välillä minua jotenkin ’nolottaa’ kirjoittaa tilanteestani, kun olen kaikkein onnekkaimpien joukossa ilman liitännäishoitoja ja niistä johtuvia vaivoja ja oireita yms. Luen kyllä kaikkia teitä ja olen todellakin hengessä mukana! Iloitsen kovasti kaikista hyvistä uutisista!

Mukavaa viikonloppua täältä Espanjasta. Mielelläni lähettäisin, jos voisin, teille Pohjolaan osan lämmöstämme…mutta ainakin lämpimiä ajatuksia voin lähettää sylin täydeltä!