Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#51844
Myy79
Osallistuja

Moikka Janne!

Mulla oli munasarjasyöpä ja kyselin lääkäreiltä kaikkea esim. että miten leikkaus vaikuttaa mun kehon toimintaan( ennenaikaiset vaihdevuodet ?, seksuaalisuus ?) kun munasarjat ja kohtu kuitenkin merkitsevät naisen elämässä aika paljon. Multa siis poistettiin munasarjat ja kohtu+ muita elimiä. Jos itseäsi siis vaivaa jokin asia, niin sitä kannattaa aina kysellä lääkäreiltä. Aivan kuten Undine äskeisessä viestissään sanoi, niin minäkin kirjoitin paperille kysymyksiä kotona, mitä halusin kysyä lääkäriltä vastaanotolla. Näin ei ainakaan päässyt mitään tärkeää unohtumaan. Sinun syövästäsi en tosiaan osaa sanoa sen enempää, mutta omalla kohdallani leikattiin ensin kasvaimet pois ja sen jälkeen alkoi sytostaattihoidot. Näin olen käsittänyt, että leikkaus on ensisijainen hoito. Tapaukset ovat kuitenkin niin erilaisia, joten mitään varmaa en kenenkään kohdalla osaa sanoa ja kuten undine jo aikaisemmin sanoikin, niin olisi vaarallistakin antaa meidän( ammattitaidottomien) täällä diagnooseja tai arvailuja hoitojesi etenemisestä. Sinun sijassasi voisin pyytää kyllä, että saisin puhua lääkärin kanssa asioista . Toki sairaanhoitajatkin tietävät jotain , mutta silti. Itse aina halusin jutella lääkärin kanssa, aina , kun vaan oli mahdollista. Laitoin jopa soittopyynnön sähköpostilla minut leikanneelle lääkärille ja hän sitten soitti minulle. Minua on hoidettu TAYSissa.