Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#52454
Erna
Osallistuja

Hei Janne ja PSc. Minun syöpäni löytyi kun viime kesäkuun alussa tuli pariin kertaan kummallisia mahakipukohtauksia, joissa maha oli kipee ja oksensin vaan keltaista. Tilasin sitten työterv. lääkärille ajan, että tarviin lähetteen tarkempiin tutkimuksiin, koska mahani ei koskaan reistaa… Niin sitten alettiin tutkiin ja syöpähä se sieltä sitten löytyi 31.8.2016. Minulle tehtiin ohutsuolen syövän vuoksi oikean puolen hemikolektomia (paksusuolen toisen puolen poisto) 7.9.2016 tähystyksellä ja leikkaava kirurgi kertoi jo seuraavana päivänä, että hänen nähdäkseen paikalliset imusolmukkeet olivat syövän valtaamia (ct:ssä näkyi, että ne olivat suurentuneita). No patologin vastaukset tulivat sitten kun tulivat ja poistetuista melki 30:stä imusolmukkeesta syöpää oli 4:ssä. Noin kk päässä eli lokakuussa 2016 alkoivat sytostaattihoidot. Hoitojen ajan voin kylmäoireita lukuun ottamatta melko hyvin, mutta hoitojen jälkeen huhtikuun alussa alkoi melkoiset neuropaattiset kivut sormissa ja jalkapohjissa. Töihinkin jo palasin huhtikuussa (olen sairaanhoitaja), tosin osa-aikasairausloman turvin, mutta kuitenkin. Nyt sitten on titrattu kipulääkkeitä, että pystyn tekeen töitä ja elään muutenkin suht normi elämää sillä lopputuloksella, että työterveyslääkäri kirjoitti toissa päivänä kipupolille lähetteen… Että vielä tässä tahkotaan vaikka syöpä nyt on kuitenkin kai kuoletettu… Teille molemmille toivon voimia ja onnea roppakaupalla syöpätaipaleenne alkumetreille. Me kaikki tällä palstalla kyllä annamme teille neuvoja ja tukea niin paljon kuin vaan voimme. Erna