Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#52474
Myy79
Osallistuja

Hei PSc!

Itselläni on ollut eri syöpä kuin sinulla, mutta itsekin sain , vaikka syöpäni ei ollut levinnyt niin ” pommihoitona” sytostaattia 6 hoitokertaa ja tiputus oli aina kolmen viikon välein ja se kesti kerrallaan n. viisi ja puoli tuntia. Itse olin sairaslomalla koko tuon hoitojakson ajan. Omalla kohdallani oli kyllä joitain viikkoja, jolloin olisin voinut aivan hyvin olla töissä . OIkeastaan tiputuksen jälkeinen 1,5 viikkoa oli aina sellainen, että en olis voinut olla. Itselläni toki nuo veriarvot alkoivat heittelemään kolmos hoitokerrasta eteenpäin. Valkosolut olivat kovin alhaiset. Kerran jouduin eristyshuoneeseenkin sairaalaan laskeneitten valkosolujen takia. Tällöin infektiovaara on suuri kun valkosolut laskevat. Itse työskentelen lasten parissa ja se on ala, jossa helposti liikkuu kaikki taudit ja siinä mielessä vaikea työpaikka syöpää sairastavalle. Minä eikä kukaan muukaan täällä pysty sinulle sanomaan, että voitko käydä töissä tai matkustella. Jokainen reagoi hoitoihin eri tavalla. Siihen vaikuttaa monet tekijät. Joku oksentaa, joku toinen taas ei. Itse en oksennellut ollenkaan. Valkosolujen laskeminen omalla kohdallani olisi vaikeuttanut töissä käymistä, koska jos sairastuu, niin silloin hoitoja siirretään ja prosessi pitkittyy. Hoidot myös väsyttävät aika paljon. Se oli omalla kohdallani se hankalin juttu + valkosolujen laskeminen. Itse voin silti omalla kohdallani sanoa, että pelkäsin alussa ihan turhan paljon sytostaatteja. Aika hyvässä kunnossa olin hoitojen ajan. Kuvittelin alussa, että hoidot olisivat vielä rankemmat. Onneksi en oksennellut. Se olisi tehnyt hoidoista monikertaisesti raskaammat ja neuropatiaoireetkin olivat vähäisiä.