Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#53044
Janne76
Osallistuja

Mahtavaa PSc 🙂 Sulla meni leikkaus hyvin ja ilmeisesti mielikin on aika hyvä 🙂

Kerro toki kuulumisia, niistä on hyötyä muille vertaisille ja tietysti uteliaille.

Mulle on ruoka maittanut tänään suorastaan poikkeuksellisen hyvin. Siitä olen tyytyväinen. Päivä on ollut hyvä eilisen ja tämänkin päivän pettymyksistä huolimatta (kun joutuu taas odottamaan että milloinka ne hoidot alkais ja on epävarmuutta yms). Kävin tuossa harrastuskerholla ja jutskailin toisen suolistosyöpäläisen kanssa, on kyllä hyvä että on tuommoinen ”lähipiirissä” soiteltavana ja tentattavana. Ja pitäisi yrittää ottaa oppia hänen asenteestaan.

Kun löytyis joku samanlainen tapaus jonka kanssa jutella, olisi hienoa. Varmasti muillakin sama tunne? Mutta ei taida kahta just samanlaista syöpätapausta olla maailmassa.

PSc olet ainoa toinen jolla tiedän kasvaimen olevan umpisuolessa. Tosin mulla se on vaan siinä päässä ja sitä pidetään emäsyöpänä.

Sitten ihan toiseen asiaan. Kertokaas kipulääkityksistänne? Mulle heti tyrkättiin pitkävaikutteista oksikodonivalmistetta (10mg) otettavaksi 2krt päivässä ja lyhytvaikutteista (5mg) otettavaksi tarpeen mukaan. Ja toki buranaa voi kans ottaa. Itselläni menee ”tukka sekaisin” hieman tuosta lyhytvaikutteisesta ja vähän pitkävaikutteisestakin. Mut hieman hirvittää että mitä jos näistä tulee riippuvaiseksi ja että lakkaako tuo pienen humalan tuleminen? Ja annokset on kuulemma vielä tosi pienet..

Ja saan kuulemma ottaa Opamoxin illalla vaikka olisin tuon pitkävaikutteisen oksikodonin ottanutkin. Mulla ajatukset pyörii päässä sitä vauhtia ja on stressiä, että opamoxilla on tullut hyvät yöunet, sen oksikodonin kanssa voin ehkä torkahtaa tunniksi. Kyllä se tietysti uni tulee jossain vaiheessa muutenkin jos ei oo kipuja. Mutta selvästikin on hankaluuksia unen kanssa.

Sen olen huomannut, että opamox-yöunien kanssa mulla tyypillinen lima-aamuyskä on helpottanut ihan ihmeellisesti. Mulla on siis koko eliniän ollut tuommoinen limayskä, stressissä se on pahimmillaan ja usein aamuisin joutunut etenkin viimeaikoina yökkimäänkin aamusella.