Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#53974
Myy79
Osallistuja

Hei Janne!

Toivottavasti hoitojasi saadaan jatkettua, mutta uskon vahvasti, että sairaalan henkilökunta tekee parhaansa, jotta hoitojasi saataisiin jatkettua. Niin hyvin kuin he pystyvät siihen vaikuttamaan. Itselläni oli veriarvojen kanssa kerran niin, etä hoitoa jouduttin siirtämään viikolla eteenpäin. Sitten sain napapiikkinä valkosolujen kasvutekijää, jotta hoitoja pystyttiin jatkamaan.

Minulla ei ollut suun/ kielen kirvelemisongelmia. Ainoastaan makuaisti lähti viikon ajaksi joka hoitokerran jälkeen, mutta palasi aina takaisin. Tarkemmin sanottuna suussa oli metallin maku, joka pilasi kaiken, mitä suuhuni laitoin. Tiedän, että makuaistin menettämisen kohdalla on ainakin niin, etä monet sitten pystyvät syömään sen makuaistin menetys- ajan aikana joitain tiettyjä ruokia. Esim. jotkut eivät pysty juomaan kahvia, koska se maistuu erityisen pahalle tms. Itselleni vesi maistui tosi pahalta. Itse kysyin aina sairaalasta, jos ilmeni jotain uusia hankalia asioita hoitojen aikana. Minua esimerkiksi kehotettiin kokeilemaan, että reagoiko suuni enemmän lämpimään kuin kylmään ruokaan tms. Kehotan sinuakin kysymään asiasta sairaalasta. Minulle sairaalasta ainakin sanotiin, että pienimmissäkin kysymyksissä pitää kääntyä sairaalan puoleen.

Minulta toki kysyttiin kyllä, että onko minulla suussa haavaumia ja kuivuuko suuni, kun sytostaattini kuulemma aiheuttaa joillekin limakalvoon ongelmia. Itselleni ei aiheuttanut. Voimia sinulle ja muillekin !