Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#55564
Janne76
Osallistuja

Mulla täällä oli/on bilirubiinit taas korkealla, viimeisin arvo 95 🙁 Ja nyt sitten syön kortisonia 4.5mg/päivä. Hoitosykli alkoi päivän myöhässä redusoidulla annostuksella. Nyt olen veitsenterällä, jos maksa ei ala tästä elpymään, on lähtö lähellä.

Mullahan koepalasta diagnosoitiin ”huonosti erilaistuva adenokarsinooma jossa tosin niukkaa neuroendokriinidifferentaatiota”. Tuo huonosti erilaistuva se kai tekee tästä vaikean. Kangasalan ukko, oliko sulla minkälainen tuo koepaladiagnoosti tai diagnoosi ylipäätään?

Jouduin tuossa jo hieman taistelemaan ettei fluorourasiilia olisi kokonaan jätetty pois. Se muodostaa kuitenkin kolmasosan tästä hoitopatteristosta. Onneksi tuttava-onkologi soitteli tälle joka sijaistaa mun normaalia onkologia ja homma muuttui. Mennään pienellä riskillä, koska se fluorourasiili ja tietysti muutkin rasittaa maksaa. Mutta jos ei hoideta, niin ei se siitä lähde paranemaankaan.

Hitto että stressaa taas.

Mutta suu on taas kunnossa. Tosin hieman vielä saranat on auki ja kipeät. Sain kolmoisgeeliä joka auttoi todella hyvin. Voin jo syödä melkein täysin normaalisti. Jopa appelsiinimehu menee. Ja ruokahalua riittää.

Ahdistaa välillä tosi pahasti ja välillä taas olen ihan iloinen.

Tänään kävin hoitojen jälkeen koirakisoissa. Pari tuttavaa totesi että oletpa laihtunut, en vaan pystynyt kertomaan tilanteestani. Olisi kyllä pitänyt, kai.

Hyvää matkaa ukolle ja muille tsemppiä, voimia ja iloa elämään. Laittakaa kädet kyynärpäitä myöten ristiin mun maksani puolesta. Tästä jos pääsen yli, niin homma alkaa rullaamaan.

Toivon tietysti kaikille hyvää!