Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#55654
Janne76
Osallistuja

Miska, en ole vielä saanut näiltä lähipiirin lääkäreiltä mitään vastausta maksan siirto-asiaan. Mutta ihan tyypillistä heille, voipi sähköposti hukkua ja voi olettaa että heitä aina kiinnostaa vastailla. Samassa mailissa oli niin pitkä liuta asiaa että ehkä toinen toivoo toisen vastaavan ja toinen taas toisen 🙂

Edellinen hoitosykli siis alkoi päivän myöhässä ja säädetyillä annostuksilla, ainakin fluorourasiilia laitettiin alaspäin ja syön nyt taas kortisonia. Tiedän omasta fiiliksestä, että bilirubiini on taas korkealla. Keskiviikkona on labrat ja siinä taas selviää missä mennään.

Oma veikkaukseni on, että nyt mulla on maksa sen verran huonona, ja johtuen erityisesti fluorourasiilistä ja tietysti osin muistakin syöpähoitomyrkyistä, että kestää kotvasen bilirubiinin korjaantua. Toisekseen, varmaan fluorourasiili menee tauolle, veikkaisin. No, enpä sano ennen kuin asiat alkaa tapahtumaan.

Menen TT-kuvaukseen elokuussa. Eli neljän hoitokerran jälkeen, saapa nähdä onko mikään tehonnut mitenkään. Ainakin nuo muut maksa-arvot mulla välillä alkoi hyvinkin laskemaan. Toivotaan parasta.

Nyt olen melko väsynyt ollut ajoittain, mutta syyt lienee selvät. Olen kyllä tullut puuhastelleeksi kaikenlaisia projekteja tässä aika paljon. Pitäisi ottaa levon kannalta pari päivää ainakin.

Rasvaripuliin on auttanut tuo Creon, mutta olen ajoittain unohtanut ottaa sitä ruokailujen yhteydessä. Ja samaa lääkeunohtelua on tapahtunut Tetralysalin kanssa. Yhtenä päivänä unohtui kokonaan ja tänään muistin asian vasta nyt illalla ja nyt joudun hieman paastoilemaan tässä, no en enää kuin puolistuntisen, mutta kuitenkin.

Olipa ihanata hypätä porealtaaseen (meillä on semmoinen puhallettava Miami Lay-Z Spa), kun sytopäivinä ei voi mennä edes saunaan kun on neula laskimoportissa. Lilluttiin vaimon kanssa niin pitkään, että poreisiin tuli jo aikakatkaisu 🙂 Nyt menee vesi vaihtoon, alkoi olla jo sen verran limaista ja roskaista. Viikon tuossa viitsii pitää vesiä, sitten pitää vaihtaa. Nyt vielä vaikutti kun allas oli 3 päivää käyttämättä välissä.

Mainiota viikonloppua kaikille!

Tähän lopuksi linkkaan vielä videon, joka liittyy syöpään ja piristi hirveästi, huumoria yhdistettynä vakavaan asiaan: https://www.riemurasia.net/video/Koomikko-Russell-Howard-/206182

Tuota katsoessa en tiennyt että itkeäkö vai nauraa, aivan mahtavaa!