Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#56234
Saukko50
Osallistuja

Hei Janne

Kiitos rohkaisusta, oli kyllä kiva kun uskaltautuin mukaan keskusteluun jota on seurannut jo kauan :=)

Kysyit diagnoosistani. Eka operaatiohan oli sen sigmasuolikasvaimen poistaminen, joka sitten tutkittiin. Vatsapeitteisiin metastoitunut adenokarsinooma T3N0M1, luokituksessa koko 3, ei imusolmukkeissa, mutta on se vatsapeitteisiin metastoitunut karsinoosi, jota ei voi leikata. Erilaistumisastetta ei mainita niissä papereissa mitä minulla on, mutta todetaan että syopä on RAS mutatoitunut. Se taas vaikuttaa hoitovalintoihin. Ennustavuutta suuntaan tai toiseen en ole saanut ko. merkkiaineesta selville. Lääkitys on ollut lksaliplatiinia, avastinia ja kapesitabiinia tähän asti.

Samantapaista syopää sairastavien kokemuksista voisi varmaa kysyä suolistosyopäyhdistys Coloresista p. 010 4222 540. Heillä on vertaistukea, joihin voi kysyä yhteyttä. Aloittaisin tuosta numerosta. – Sitten on sairaalan ja syopäjärjestojen yhteistyomuoto OLKA, joka järjestää vertaistukea Meilahden aulassa. Olka on tosin kiinni heinäkuussa. Heillä on tiettynä viikonpäivänä siellä suolistosyopää sairastavien vertaiskeskustelijoita mutta en muista oliko se tiistai vai mikä … OLKAN puh. on 050 375 3914, mutta sitä joutuu harmi kyllä odottamaan yli viikon. Olen käynyt juttelemassa, hyviä tyyppejä olivat.

Mukava kuulla että voit noin hyvin, ja kaikkea aktiivista teet. Toivottavasti saat siirrettyä TT-kuvausta. Lääkärit voi hyvinkin ymmärtää tuon, kun se hoidon aloittaminen vähän myohentyi. Joka tapauksessa hieno juttu, että siedät hoitoja.

Jos olet kiinnostunut niistä kirjoista, niin voit lainata minultakin. Laitan postissa, jos saan osoitteesi. Toista kirjaa minulla on 2 kpl, joten jos se osoittautuu kiinnostavaksi, voit pitää sen.

Palataan taas!