Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#56364
Myy79
Osallistuja

Hei Saukko!

Kuulostaa mielenkiintoiselta tuo sinun sointukylpysi. Kaikki mikä tekee hyvää mielelle ja keholle on hyvä asia. Itse olen päässyt hyvin tuosta sairauskeskeisestä ajattelusta. Osin varmasti siksi, että kuulun kuitenkin niihin, joilla ei ainakaan toistaiseksi ole kroonista syöpää tai syöpää missään muualla kehossa. Siitä saan olla kiitollinen ja olenkin. Mulla oli eka kontrolli keskiviikkona ja kaikki oli hyvin :)))).

Tuo kirjoittaminen tuli tosiaan kuvioihin aikaisessa vaiheessa, jo hoitojen alussa. Mieli oli niin hauras ja sekaisin negatiivisista tunteista, että näin yksinasuvana kirjoittaminen oli todella hyvä keino purkaa tunteita ja ajatuksia. Se selvitti sisäistä kaaosta kehossa. LIsäksi tosiaan kävin myös ammatti- ihmisen kanssa juttelemassa.

Minusta on ollut kyllä tosi tärkeää pohtia myös elämää ja kuolemaa. Mulla omassa elämässä on nyt arvot menneet sairastumisen myötä kyllä joiltain osin uusiksi ja se on hyvä asia. Jotenkin sitä on pohtinut omaa elämäänsä ja sitä, miten tämän ajan täällä käyttää. Minusta on tärkeää toteuttaa omia unelmia. Lisäksi kuuntelen kehoani paremmin ja teen enemmän asioita, jotka tuntuvat hyvältä ja lisäävät hyvinvointia. Rakkaus itseä ja läheisiä kohtaan on korostunut entisestään.

Syövän aikana minulle alkoi hiipiä katkeruuden tunteita elämää kohtaan. Toki siihen ei vaikuta pelkkä syöpä vaan se , että joskus tuntuu, että elämässä on ollut liikaakin vastoinkäymisiä/ pettymyksiä. Nyt olen käsitellyt asian niin, että pyrin kuitenkin vaikuttamaan elämääni valinnoillani niin paljon kuin mahdollista. Niihin asioihin, mihin pystyy vaikuttamaan. Pyrin tekemään elämästäni omannäköiseni. Varsinkin nyt kun minulla ei ole syöpää. Jotenkin tuntuu, että syöpä on tehnyt minusta vahvemman ihmisenä. Se on karsinut elämästä kaiken epäolennaisen ja nostanut itselle tärkeät asiat esiin. Toki tässä kohtaa täytyy sanoa, että olen pahoillani niiden puolesta, jotka kamppailevat sairauden kanssa tälläkin hetkellä. Te tarvitsette kovasti voimia jaksaa elää sairauden kanssa.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!