Keskustelut Forums Yleistä syövästä Pääntyhjennystä Vastaa viestiketjuun: Pääntyhjennystä

#56464
Myy79
Osallistuja

Hei Kesanto!

Kyllä sitä itselläkin meni tunteet hoitojen aikana melkoista vuoristorataa ja olen kuullut syöpäsäätiön vertaistukihenkilöltä, että se on ihan yleistä. Mulla noiden oireitten kanssa on nyt niin, että hoitojen jälkeen mulle on tullut voimakkaammat kivut kuin mitä oli hoitojen aikana. Kun olin reilu viikko sitten kontrollissa niin lääkäri totesi, että hyvin on silti mahdollista, että kivut eivät jää kroonisiksi. Sain uutta kipulääkettä ja se on auttanut. Mulla kivut ovat olleen nivelsärkyä ympäri kehoa. Käsien puristaminen nyrkkiin on ollut aika ajoin hankalaa. Nivelet ovat sen verran jäykät. Lääke on parantanut sitäkin oiretta. Muuten vointi on ollut ihan hyvä 🙂

Mulla alkoi työt heinäkuun viimeisellä viikolla ja se on tuntunut tosi hyvältä, kun saa rahaa ja elämä palaa pikku hiljaa normaaliin arkeen. Mulla on myös unelma, jota alan toteuttamaan tässä pikku hiljaa ja sekin on antanut merkitystä elämälle. Unelma liittyy myös uraan työelämässä. Syöpä kun tuli niin sitä tajusi elämän rajallisuuden ja aloin miettimään, että miten tätä elämää oikein haluan elää? MIten käytän tämän ajan elämässäni?

Totta, meistä kukaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tämän taudin kanssa. Minäkin haluan uskoa vahvasti hyvään ja itse olen ajatellut, että elän elämää mahdollisimman täydesti. Aurinkoisia päiviä sinulle ja muillekin!