Keskustelut Forums Yleistä syövästä Kelan ja muiden tahojen tuet ja etuudet Vastaa viestiketjuun: Kelan ja muiden tahojen tuet ja etuudet

#56624
Myy79
Osallistuja

Hei Heidikot!

Vilja tuossa jo vastasikin kattavasti sinulle. Itse juttelin juurikin sairaalan sosiaalityöntekijän kanssa ja oikeastaan syöpöpolilla sitä suositeltiinkin. Sosiaalityöntekijä kertoo siis mitä tukia sinulla om mahdollisuus saada. Lisäksi sosiaalityöntekijä voi anoa syöpäsäätiöltä ylimääräistä tukea sinulle. Jotkut syöpäpotilaat ovat saaneet syöpäsäätiöltä jopa 300€ rahaa. Tuki käsitellään tapauskohtaisesti. Tämän hakemuksen tekee myös sosiaalityöntekijä syöpäsäätiölle.

Itselläni oli määräaikainen työsopimus, joka päätty juuri, kun minulla alkoi hoidot. Sairaslomani aikana sain kelalta sairauspäivärahaa, asumislisää ja perustoimeentulotukea. Koska sain perustoimeentulotukea lisäksi niin myös apteekkiin sain kelalta sitoumuksen, että minun ei tarvinnut maksaa reseptilääkkeistä mitään.

Kela-taksin otin aina, jos menin sairaalaan tai lähdin sairaalasta pois. Toki jos kunto oli ok, niin kuljin bussilla. Kela-taksia varten sairaalassa kirjoitettiin erillinen todistus matkakorvauksia varten. Itselläni homma kuitenkin meni niin, että aina jos menin sairaalaan tai lähdin kotiin niin otin kela- taksin ja taksissa minulta ei koskaan kysytty mitään erillistä paperia ja hinta oli aina sama.