Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#56734
Janne76
Osallistuja

Nea, miten sä saat niin nopeasti CT-kuvista tuloksia kun nehän vaatii kovastikin mittailuja ja vertailuja? Mulla ainakin oli millien tarkkuudella vertailtu ”kasvustoja”. Toki kaikki muut tulokset saan aika lailla heti ja vähän liikaakin kyttäilen kaikenlaisia. Mitkä sun CEA ja CA19-9 arvot on ja oli? Mulla oli korkeimmillaan kuulemma yli 700 tuo CEA, muistin itse kai väärin tuon 400 päälle olevan lukeman. Nyt on CEA alle 200.

Voisin rustailla tuon mun lausuntoni tai referaatin siitä tänne, jos kiinnostaa?

Mulla on myös se fiilis, että olen ilolla maksanut veroja kun saa näin hyvää hoitoa ja se että miten paljon vaivaa laitetaan mun eteeni! Se on tosi ilahduttavaa.

Ohhoh, mitenkä sulla pahoinvointia on? Saatko Akynzeon hoitosyklin alussa? Mulla ei nimittäin ole ollut pahoinvointia ollenkaan. Onneksi (koputan puuta).

Mullakaan ei ole näköpiirissä hoitotaukoja tai mitään semmoista. Oksaaliplatina pitää tietysti jossain vaiheessa lopettaa, mutta se on kaikkien kohdalla tehtävä, ettei jää hermosto-oireet pysyviksi.

Mitä muita sivuvaikutuksia sulla on ollut pahoinvoinnin lisäksi?

Mahtavaa että sulla on ollut nuo maksa- ja munuaisarvot kohdillaan. Ja etenkin että ruoka sulaa.

Ja pitäiskö meidän pitää tää keskustelu täällä vai siirtää yksityisemmäksi?

Hienoa että ”löydettiin” toisemme, vaikka onkin huono tilanne. Onko sulle sanottu että kyse on parantumattomasta syövästä? Mulle ainakin näin sanottiin. Onko sulle kerrottu mitään tilastolukuja? Mulle ei, mutta katsoin ja arvioin itse, että ehkä 20% todennäköisyydellä olisin hengissä 5 vuoden päästä.

Mitenkäs sulla lähipiiri on reagoinut? Mistä saat nykyään rauhoitusta ja ”nautintoa”?

Hävettää vähän, mutta aloitin tupakanpolton taas. Toki olen kyllä poltellut satunnaisesti töissä ja muualla jonkin verran aiemmin. Nyt kokeilin sähkösavuketta ja siitä lipsuin tupakkaan. Ei kai tuo suuri synti enää ole, saa ainakin semmoisia 10 minuutin rauhoittumistaukoja.

Sori että tulee hirveä liuta kysymyksiä. Kysy vaan mitä vain minulta..